וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: רק כשליש מהסיוע הבינ"ל הנדרש הגיע

גיל קדרון

22.7.2008 / 17:30

תורמים בינלאומים לא העבירו את 637 מיליון הדולר שהאו"ם קבע כי נחוצים על מנת להילחם באלימות ובבצורת הקשה במדינה

רק כשליש מ-637 מיליון הדולר שהאו"ם קרא להעביר כסיוע לסומליה מוכת המלחמה, הועבר למדינה מתורמים ברחבי העולם. רוב ארגוני הסיוע החלו לדון בהשעיית פעילותם בחלקים בסומליה בעקבות גל של רציחות וחטיפות של עובדי סיוע בכירים, זרים ומקומיים כאחד.

עובדי הסיוע נאלצים לרדת למחתרת במה שנראה כקמפיין טרור מתוכנן ומתואם, כפי שניתן להיווכח מהעלונים שמחלוקים בבירה ההרוסה מוגדישו, שם מכונים עובדי הסיוע "כופרים", להם מובטח ש"ייהרגו אחד אחד". מאז ינואר נהרגו 20 עובדי סיוע, ו-17 אחרים נחטפו. 13 מהם עודם מוחזקים בידי חוטפיהם.

הבצורת ומחירי המזון במדינה המאמירים. מארק באודן, מתאם פעילויות האו"ם בסומליה, אמר היום (שלישי) כי המדינה נמצאת על סף אסון, לאחר שבתחילת 2008 העריך הארגון כי 2.6 מיליון בני אדם זקוקים באופן מיידי לסיוע חירום, הערכה שהתעדכנה בינתיים ל-3.5 מיליון בני אדם עד סוף השנה. "זה מספר מפחיד להתמודד איתו", אמר באודן. "אנו חוששים שאנו נעים לכיוון משבר חמור בצורה קיצונית בחודשים הקרובים, ואנו זקוקים לסיוע חיצוני חיצוני גדול בהרבה כדי להתמודד עם אחד מהמצבים הקשים ביותר בעולם כיום".

גרוע יותר מבשנות ה-90?

ההתערבות הבינלאומית במלחמת האזרחים לא הצליחה לעצור את העימות, שנמשך כבר 17 שנה, כשגם כוחות צבא ארה"ב לא טמנו את ידם בצלחת. המורדים הפונדמנטליסטים עושים כל שביכולתם על מנת לערער את הממשלה הפרו מערבית ולשכנע את כוחות המערב לעזוב את המדינה השסועה.

ארגון המזון העולמי של האו"ם (WFP) הזהיר כי האלימות עלולה לדרדר את סומליה למצב גרוע יותר מהרעב הקשה שפקד את המדינה בשנות ה-90, אז נהרגו מאות אלפים. מתחילת השנה נהרגו יותר מ-8,000 אזרחים, ומיליון הפכו לפליטים מתחילת השנה, בעקבות הלחימה בין הממשלה הזמנית ובעלת בריתה אתיופיה לבין המורדים הפונדמנטליסטים.

בקרן אפריקה חיים כ-14.6 מיליון איש הזקוקים לסיוע, כולל 4.6 מיליון באתיופיה ומאות אלפים באריתריאה, ומספר עולה והולך באוגנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully