וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "הפיגוע חושף את המציאות הקשה"

פנחס וולף ויהושע בריינר

22.7.2008 / 16:31

זעם במערכת הפוליטית על פיגוע הדריסה בבירה. דיכטר: "ברור שהריסת בתים יעילה נגד פיגועים, אבל יש לנהוג בזהירות"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תגובות סוערות במערכת הפוליטית על פיגוע הדריסה היום (שלישי) בירושלים, במסגרתו נפצעו 11 בני אדם. חברי כנסת מימין מתחו ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה וקראו להרוס באופן מיידי את בית משפחתו של מבצע הפיגוע, תושב אום טובא שבמזרח ירושלים.

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום כי "הפיגוע חושף שוב את המציאות הקשה והמורכבת שבה אנו חיים ועימה אנו מתמודדים גם בעזה, גם מול החיזבאללה, גם מול אירן וגם בירושלים. זוהי מציאות מורכבת אך אנו עם חזק". ברק גם ציין לשבח את התגובה המהירה לפיגוע, הן של האזרח והן של שוטר המג"ב. את הדברים אמר בפתח פגישתו עם חבריו לפלוגה של גלעד שליט שהשתחררו היום.

השר לביטחון פנים אבי דיכטר (קדימה) אמר כי "ברור לחלוטין שהריסת בתים וגירוש מחבלים פוטנציאלים לשטחי הרשות זה הסנקציה היעילה ביותר שאני מכיר. אבל המגבלות המשפטיות מחייבות אותנו לנהוג בזהירות". דיכטר התייחס לבעייתיות בנושא הריסת בתים גם במישור הבינלאומי והוסיף כי "הריסת בתים נחשבת פשע נגד האנושות ומחייבת אותנו לנהוג באחריות גם כלפי אלו שאמורים לבצע את ההריסה עצמה".

יובל שטייניץ (ליכוד) אמר בתגובה לפיגוע, כי "הגיע הזמן שהממשלה תורה לטרקטורים לעלות על בתי מחבלים במקום שטרקטורים ימשיכו לעלות על אזרחים". אורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפד"ל), ציין כי "עדיין לא נהרסו בתיהם של שני המחבלים הקודמים, וכבר אנו מקבלים פיגוע דומה נוסף". לדבריו, "ההססנות של הממשלה במלחמתה בטרור מסכנת כל יום את אזרחי ישראל".

אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר, כי "הפיגוע הוא תוצאה ישירה של המדיניות הפחדנית של הממשלה. במקום להתמהמה, הגיע הזמן לחליף את השלטון ולהפוך את המדיניות התבוסתנית למדיניות הרתעתית".

"דרושה חשיבה מחודשת"

ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי הצטרף לקריאות להרס בית משפחתו של המחבל. הוא הוסיף, כי "אנחנו צריכים לעשות חשיבה מחודשת כיצד אנחנו מעסיקים את אלה שעובדים בירושלים. זורקים אותם מהדלת והם באים דרך החלון".

ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), קשר בין הפיגוע לעסקת החליפין עם חיזבאללה. "לצערי הרב", אמר, "זילות הדיבור על שחרור רוצחים בימים האחרונים מעודדת מחבלים נוספים לקום ולרצוח. אני מברך על חיסול המחבל. אחרת קרוב לוודאי שהיה משתחרר בעסקת השבויים הבאה".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר, כי "עלינו להוסיף לכוחות הביטחון כוח אדם לסיכול הפיגועים. על בתי המשפט להחמיר בענישה אישית ומשפחתית ליצירת הרתעה".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), שהגיע לזירת הפיגוע, אמר כי "השכונות הערביות במזרח ירושלים הפכו לליבה של פיגועי התופת הבאים". לדבריו, "אנחנו לא מצליחים להגיע לשליטה אמיתית בשכונות המזרחיות בירושלים. הבעיה הביטחונית של ירושלים איננה מה שסובב אותה, אלא זה מה שבפנים ירושלים, השכונות הערביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully