וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לנו חם

פורינה

22.7.2008 / 16:11

חתול שלא שותה מספיק מים בעונה החמה עלול לסבול מדלקות בדרכי השתן. על ידי תזונה נכונה תוכלו למנוע זאת

חתול אמנם שייך בהגדרה הזואולוגית כחיה המותאמת לאקלים מדברי, אבל חתולי בית רבים לא באמת ערוכים לכך פיזיולוגית. חשוב מאוד שחתולים ישתו הרבה מים, על מנת למנוע דלקות בדרכי השתו ואפילו חסימות של השופכה. אז איך גורמים לחתול לשתות יותר מים ומה מעודד אותו לשתות? מומלץ לפזר מספר קערות מים לחתול בכמה מקומות בבית. המים המינרלים בהחלט עדיפים לחתולים בעלי חוש ריח טוב. יש חשיבות רבה לזרימת המים אל הקערה ולמעשה חתולים מעדיפים מים זורמים מאשר מים עומדים ולא משנה כמה טריים יהיו.

כל מי שיש לו חתול יודע שהם אוהבים ללקק מים מטפטפים מברז במקלחת או אפילו באסלה. מכיוון שאנחנו בארץ ישראל, כמובן שאין אפשרות להשאיר ברז פתוח לחתול, אבל יש פטנט נפלא להגברת שתייה בצורת מזרקה קטנה המזרימה את המים באופן קבוע על גבי כדור חלק או כזרם דק של מים, את המים אפשר להחליף כל יום כדי שיהיו טריים ונקיים.

הגברת השתייה בהחלט עשויה למנוע במקרים רבים בעיית כליות ודרכי השתן. המזון היבש אגב מתוכנן כך שיעודד את צריכת המים לחתול בזכות הרכב הצפוי שלו שיוצר לחתול תחושת של חמצמצות קלה המגבירה את הצימאון. גם מזון לח או שימורים מסויימים עשויים לגרום לחתול לצרוך יותר מים, ובהחלט מומלץ בעונת הקיץ לגוון לחתול קצת את המזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully