וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב לחוצים: הפיגוע ליד מלונו של אובמה

גיל קדרון

22.7.2008 / 16:16

המועמד הדמוקרטי ינחת הלילה בישראל וצפוי לדון על תהליך השלום. ארגון חופשיי הגליל: "הפיגוע בוצע לקראת הגעתו לישראל"

הארגון הישראלי-ערבי "חופשיי הגליל - החוליות על שם עימאד מורנייה" נטל היום (שלישי) אחריות על ניסיון הפיגוע בירושלים, וקשר אותו לביקור המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברק אובמה.

"הפיגוע בוצע בתגובה לביקורו של אובמה במלון המלך דוד בירושלים", נמסר בכרוז של הארגון. "אנו מבטיחים לבצע פעולות גבורה נוספות בתוך השטחים הפלסטינים". הארגון נוטה לקחת אחריות על ביצוע פיגועים רבים, כגון פיגוע הטרקטור הראשון מתחילת החודש, ועל כן הוא זוכה למוניטין מפוקפק ביותר.

מוקד ביקורו של אובמה במזרח התיכון השבוע נסוב סביב תהליך השלום באזור. סוגיה זו צפויה לעלות בפגישותיו עם מנהיגים פלסטינים וישראלים, בהם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ויו"ר השרות הפלסטינית, אבו מאזן.

ברשת CNN הבליטו את העובדה שהפיגוע התבצע בסמוך למלונו של אובמה, אליו אמור להגיע הלילה. המחבל נורה למוות בידי אזרח שהיה במקום. אובמה עושה היום בירדן, ומישראל יבקר בשלוש בירות אירופאיות.

כל מילה תיבחן

לאחר נאומו הפרו ישראלי של אובמה בוועידת איפ"ק, לאחר ניצחונו על הילרי קלינטון בפריימריז הדמוקרטים, תיבדק כל מילה של הסנאטור מאילינוי בזכוכית מגדלת. אובמה הכריז אז על תמיכתו בירושלים מאוחדת, דברים שהכעיסו את ההנהגה הפלסטינית. מספר שבועות לאחר מכן, חזר בו מדבריו ואמר כי התנסח בצורה קלוקלת. בהמשך הביע תמיכה בפתרון שתי המדינות לשני עמים.

בבד בד, הבוחרים האמריקאים-יהודים, שאינם נוהרים בינתיים למחנה הדמוקרטי, יקוו לשמוע נאומים שיערבו לאוזניהם. המועמד הדמוקרטי יבקר, בין היתר, בשדרות, שלפי התקשורת האמריקאית מוגדרת כיעד בו חייבים פוליטיקאים לבקר, כפי שעשה בחודש מרץ יריבו של אובמה, ג'ון מקיין.

אחת היועצות למדיניות חוץ של אובמה אמרה כי הביקור בשדרות חשוב משום ש"מדובר במקום בו בטחונה של ישראל נמצא בסכנה יום יומית".לדבריה, "לסנאטור תהיה הזדמנות לראות מקרוב ובאופן אישי את אתגרי היום יום של התושבים". מאוחר יותר יבקר אובמה ב"יד ושם", וייתכן כי יגיע גם לכותל המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully