וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בפיגוע הדריסה: קרוב של בכיר חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.7.2008 / 15:27

המחבל, רסאן אבו טיר בן 22, הוא תושב אום טובא שבמזרח ירושלים. קרוב משפחתו הוא בכיר החמאס מוחמד אבו טיר, שכלוא בישראל. ארגון חופשיי הגליל נטל אחריות לפיגוע

(צילום: ערוץ 1, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

.

המחבל שביצע את ניסיון פיגוע הדריסה ברחוב המלך דוד בירושלים הוא רסאן אבו טיר, תושב אום טובא שבמזרח ירושלים. המחבל, הנושא תעודת זהות כחולה, הינו בן למשפחת אבו טיר שאחד מבני המשפחה המפורסמים שלה הוא מוחמד אבו טיר, חבר הפרלמנט מטעם חמאס העצור בישראל מזה כשנתיים.

ארגון חמאס נחשב לאהוד בקרב תושבי מזרח ירושלים. בבחירות לפרלמנט הפלסטיני זכה חמאס בחמישה מושבים. אבו טיר, שהתפרסם בעקבות צביעת זקנו בחינה כתומה, כלוא בכלא הישראלי ביחד עם ארבעת הנציגים הנוספים בפרלמנט הפלסטיני לאחר שנעצר בעקבות חטיפת גלעד שליט. לפני כשנתיים שללה ישראל מאבו טיר את תושבות הקבע שלו.

לאחר חטיפת שליט נעצרו עשרות שרים וחברי פרלמנט מטעם חמאס, כשהבכיר ביניהם הוא יושב ראש הפרלמנט הפלסטיני ד"ר עזיז דוויכ. אתמול עצרו כוחות צה"ל בשכם את חברת הפרלמנט מטעם חמאס, מונא מנסור.

"הפיגוע- בתגובה לביקור אובמה"

הארגון הישראלי-ערבי "חופשיי הגליל - החוליות על שם עימאד מורנייה" נטל אחריות על ניסיון הפיגוע בירושלים. "הפיגוע בוצע בתגובה לביקורו של ברק אובמה במלון המלך דוד", נמסר בכרוז של הארגון. "אנו מבטיחים לבצע פעולות גבורה נוספות בתוך השטחים הפלסטינים". הארגון נוטה לקחת אחריות על ביצוע פיגועים רבים, כגון פיגוע הטרקטור הראשון מתחילת החודש, ועל כן הוא זוכה למוניטין מפוקפק ביותר.

במסגרת פיגוע הדריסה היום, יצא המחבל על טרקטור מאתר בנייה סמוך לימין משה ופגע באוטובוס ובשתי מכוניות פרטיות. 28 בני אדם נפצעו, מהם אדם אחד באורח בינוני עד קשה והיתר באורח קל. אזרח שהיה במקום ירה במחבל למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully