וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך חוסל המחבל בפיגוע בי-ם

יהושע בריינר

22.7.2008 / 15:20

יקי עשהאל, בן 53 מסוסיא שבדרום הר חברון, ירה במחבל מנשקו האישי. "קלטתי תוך שניות מה קורה, עשיתי מה שצריך לעשות'"

זק"א

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

האזרח שירה במחבל שביצע את פיגוע הדריסה שאירע בצהרים (שלישי) בירושלים הוא יקי עשהאל בן 53, אב לתשעה ילדים מהיישוב סוסיא שבדרום הר חברון. עשהאל היה מורו של חייל צה"ל, שהרג את המחבל בפיגוע הדריסה הקודם בירושלים בתחילת החודש. הוא מורה לתנ"ך, חקלאי ורב סרן (במיל') בשריון.

רעייתו צופית סיפרה לוואלה! חדשות ש"יקי אמר לי שהוא נסע ברכב כאשר לפתע הוא ראה טרקטור קטן מתחיל לדרוס מכוניות. הוא אמר לי: 'שמתי ברקס, קלטתי תוך שניות מה קורה, הוצאתי את האקדח האישי ויריתי במחבל. עשיתי מה שצריך לעשות'". היא הוסיפה כי בעלה היה בדרכו לאסוף אותה ולנסוע לחופשה בצפון הארץ.

"בשבילי הוא תמיד היה גיבור. חקלאים הם תמיד גיבורים", הוסיפה עשהאל. לדבריה, "הוא אדם נפלא, בן לניצולי שואה, שתמיד רצה להיות גאה בארץ ובעם שלו. צריך שיהיו עוד יהודים כמוהו. אחרי אלפיים שנה הגיע הזמן שנזקוף קומה כעם".

"המחבל נעל את דלתות הטרקטור"

פקד עמל גאנים, שוטר מג"ב שסייע להשתלט על המחבל, אמר לוואלה! חדשות כי "מהתמונה שהתגלתה בעיני הבנתי שמדובר במחבל. התקרבתי בריצה וזיהיתי שופל שחוזר אחורה ומכוניות הפוכות. כלקח מהאירוע האחרון שהיה קיבלנו הוראה לא לעלות ישר על השופל, אלא רק לאחר נטרולו. ביצעתי ירי ולאחר שוידאתי שהוא מנוטרל ניסיתי לפתוח את הדלתות אך ככל הנראה הוא למד לקח מהפיגוע הקודם ונעל אותן. שברתי את החלונות, נכנסתי לטרקטור ראיתי שהמחבל מנוטרל".

מפכ"ל המשטרה דודי כהן אמר היום (שלישי) בתגובה לפיגוע הדריסה כי משטרת מחוז ירושלים תשקול לשנות את דרכי הפעילות שלה בעקבות רצף הפיגועים. המפכ"ל שיבח את פעולת כוחות המשטרה בשטח. " גם השוטר וגם קצין מג"ב ביצעו עבודה ברמה גבוהה ועל ידי כך נמנע אירוע חמור יותר".

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים של המשטרה ניצב אהרון פרנקו הודיע היום (שלישי) כי המשטרה תגביר את הפיקוח והבדיקה לעובדי אתרי בנייה במזרח ירושלים. בסיום הערכת מצב מיוחדת שקוימה בעקבות הפיגוע, טען פרנקו כי הבדיקות המוגברות החלו כבר לאחר פיגוע הדריסה הראשון. במסגרת הגברת הפיקוח, תערוך המשטרה סיורים מוגברים באתרי בנייה ותפעל לחיזוק הקשרים עם מנהלי אתרי הבנייה בכל הנוגע לאירועים חריגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully