וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד התחבורה: בקרוב ייקח יותר זמן להגיע לסרט מאשר לצפות בו"

רוני רוזמן

22.7.2008 / 14:08

מנכ"ל משרד התחבורה אמר בוועידה לרכב ותחבורה כי המדינה לא משקיעה בכבישים סכום פרופורציונלי להכנסות שלה ממיסוי הענף

"יש לנו 2.5 מיליון כלי רכב על הכביש והמדינה לא נעשית גדולה יותר. צריך להתייחס לתהליך הזה בגישה יותר מערכתית, אחרת נעמוד שעות בפקקים". כך אמר היום מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן בוועידה לרכב ותחבורה של מגזין רכב.

לדבריו, מדינת ישראל לא משקיעה בתשתיות ובכבישים באופן פרופורציונלי להכנסות שענף הרכב מניב לה: "נתוני 2007 מראים שסך ההכנסות מכל הענף - כולל מכס, בלו, מסים - מגיע ל-21 מיליארד שקל. זה לא משהו פשוט. רק חלק קטן מזה מוחזר לאזרחים דרך תשתיות כבישים, רכבת וכו'. ללא ההכנסות מענף הרכב, המדינה הייתה נמצאת במצב לא פשוט. ההכנסות מהענף גדלות ב-5%-8% בכל שנה".

"ב-2007 עלו כ-200 אלף כלי רכב חדשים על הכבישים", אמר סיטרמן. "ייקח לכם יותר זמן להגיע לסרט מאשר אורך הסרט עצמו - תבזבזו 30% הזמן שלכם על כבישים. זה מה שקורה בתאילנד. טיפ ליזמים זריזים: לשווק טלוויזיות קטנות לרכב, כמו בתאילנד".

סיטרמן התייחס בדבריו לנושא גריטת רכבים ישנים, וקבע כי חייבים להקטין את הגיל הממוצע של כלי הרכב על הכבישים, על ידי הגדלת תמריצי הגריטה לרכבים ישנים במיוחד. "מי שמחזיק רכב בן 15 עד 20 שנה יקבל ערך גריטה כזה שיהיה שווה לו להוריד את הרכב מהכביש ולהתקדם לרכב חדש יותר. זה גם ישפר את הבטיחות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully