וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בירושלים: 28 נפצעו, הנהג נהרג

נתיב נחמני ויהושע בריינר

22.7.2008 / 14:01

נהג הטרקטור, תושב מזרח ירושלים, יצא מאתר בנייה סמוך לימין משה ופגע באוטובוס ובשתי מכוניות פרטיות. אזרח שהיה במקום ירה למוות במחבל

טרקטור השתולל אחר הצהריים (שלישי) ברחוב דוד המלך פינת רחוב קרן היסוד בירושלים. אזרח, תושב דרום הר חברון, ירה למוות במחבל זמן קצר לאחר תחילת האירוע. באירוע נפצעו 28בני אדם, מהם אדם אחד באורח בינוני עד קשה והיתר באורח קל.

הנהג יצא מאתר בנייה סמוך לשכונת ימין משה, פגע באוטובוס, אך נהג האוטובוס פעל במהירות והצליח להתחמק לכביש הצדדי.
נהג הטרקטור המשיך בנסיעה ופגע בשתי מכוניות פרטיות ובשני הולכי רגל. יקי עשהאל, תושב דרום הר חברון שהיה במקום, ירה למוות במחבל.

במערכת הביטחון אומרים שלא היו התרעות ספציפיות לפיגועים וכנראה מדובר במחבל בודד תושב מזרח ירושלים. ארגון " חופשי הגליל" לקח אחריות על הפיגוע והודיע כי הפיגוע בוצע בתגובה לביקורו של ברק אובמה בירושלים.

.המפכ"ל: "המחבל מוכר מהתחום הפלילי"

לזירת הפיגוע הגיעו מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, ומפקד מחזו ירושלים, ניצב אהרון פרנקו. מפכ"ל המשטרה אמר כי משטרת מחוז ירושלים תשקול לשנות את דרכי הפעילות שלה בעקבות רצף הפיגועים. המפכ"ל, שיבח את פעולת כוחות המשטרה בשטח. " גם השוטר וגם קצין מג"ב ביצעו עבודה ברמה גבוהה ועל ידי כך נממע אירוע חמור יותר".

בנוגע לזהות המחבל אמר המפכ"ל כי הוא מוכר למשטרה אם כי דווקא מהתחום הפלילי. המפכ"ל גם התייחס בדבריו לקריאה להריסת בתי מחבלים ואמר כי " אני דוגל בכל שיטה שיכולה לגרום הרתעה בתחום הטרור. העברנו בקשה לכל מי שעוסק בתחום ואמרנו לו את דעתנו בנושא".

ניצב אהרון פרנקו, מפקד מחוז ירושלים, אמר כי "הטרקטור ניסה לפגוע באוטובוס שהצליח לחמוק לרחוב אחר. הטרקטור פגע בחמישה כלי רכב. אזרח ירד מרכבו ירה בו וגרם לעצירתו".

עדויות מזירת הפיגוע

יוחנן לוין, תושב השכונה, מסר לכתב וואלה! חדשות, כי "הייתי בדרך הביתה ופתאום שמעתי בום. הטרקטור פגע בקו 13. האוטובוס פנה לרחוב שלי, והטרקטור נתן לאטובוס כמה מכות מהצד. מיד לאחר מכן הוא המשיך לרחוב, והעיף רכב אדום לתחנה. אני ראיתי הכל מאחור והייתי בהלם. אחרי חמש דקות שהוא הפך מכוניות ושמעתי זכוכיות מתנפצות וצעקות, הוא נכנס ברכבים מאחורה ועשה תאונת שרשרת. אני לא אפחד ללכת ברחובות ירושלים, אבל במזרח ירושלים מפחיד ללכת".

ערן שטרנברג נכח במקום האירוע אמר כי "לא היה ברור מה קורה אבל הבנתי שמדובר בפיגוע. לא היה עליי האקדח שלי, אז ניסיתי להתנפל עליו עם גז מדמיע, אבל הוא התקדם כל כך מהר שזה לא היה רלוונטי. כשהוא עמד במקום הבנתי שירו בו".

עיריית ירושלים פתחה מוקד חירום שמספרו: 1255-023-106.
בתי החולים השונים פתחו גם הם מוקדי חירום. הדסה הר הצופים: 1255121, הדסה עין כרם: 1255-122, שערי צדק: 1255-125.

בפיגוע דריסה שאירע בבירה בתחילת החודש נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 44 בני אדם. המחבל חוסאם דוויאת דרס מספר אנשים והפך אוטובוס ברחוב יפו בירושלים בטרם נורה למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully