וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ביקר במשכן הנשיא וגינה הפיגוע

ניר יהב ופנחס וולף

22.7.2008 / 13:44

זוהי הפעם הראשונה שבה יושב ראש הרשות מגיע לביקור בבית הנשיא. "תמיד התנגדתי לפיגועים, אני שולח איחולי החלמה לפצועים"

נשיא המדינה שמעון פרס אירח היום (שלישי) את יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לביקור היסטורי בבית הנשיא בירושלים. זוהי הפעם הראשונה שבה יושב ראש הרשות הפלסטינית מגיע לביקור בבית הנשיא. פרס אמר כי הדבר שמעסיק יותר מכל את עם ישראל הוא גורלו של החייל החטוף גלעד שליט.

תוך כדי הפגישה ההיסטורית התקבלה הידיעה על פיגוע הדריסה בלב ירושלים. בסיום פגישת העבודה קיימו שני המנהיגים מסיבת עיתונאים ובה התייחסו לפיגוע. אבו מאזן אמר : "אני מגנה את הפיגוע וכמו תמיד מתנגד לכל פעולת טרור באופן נחרץ. אני מבקש לשלוח מכאן איחולי החלמה מהירים לפצועים". הנשיא פרס התייחס אף הוא לפיגוע ואמר כי "ישראל לא תוכל להשלים עם פיגועי הטרור כחלק משגרת חייה, כוחות הביטחון יינקטו בכל הצעדים הדרושים להבטחת בטחון תושבי ירושלים".

עוד אמר אבו מאזן כי הוא מתנגד להרג חפים מפשע, ילדים וזקנים. "אנו מתנגדים גם להחזקתו של גלעד שליט. יש לשחררו תמורת שחרור אסירים פלסטינים. הפתרון היחיד הוא השלום". לדבריו, ישראל והפלסטינים החלו את תהליך השלום ביחד והוא מקווה כי הם יסיימו אותו יחד".

פרס: "ישראל מחויבת לשלום"

פרס אמר כי השגת שלום מצריכה ויתורים קשים משני הצדדים. לדבריו, קיימים קשיים במשא ומתן בין הצדדים בעיקר בסוגיית ירושלים. "הפער בין הישראלים לפלסטינים הצטמצם והושגה התקדמות בסוגיות רבות". מוקדם יותר אמר הנשיא כי הוא רוצה להבטיח לאבו מאזן שישראל נשארה מחויבת לתהליך השלום, וזאת על אף המשבר הפוליטי הפוקד את ישראל. "למרות שהדברים בצד שלנו אינם הכי יציבים, אני רוצה להבהיר שרצוננו להשיג שלום נשאר יציב", אמר. "אבו מאזן הוא המנהיג הנבחר של הפלסטינים והוא עמד באופן אמיץ נגד חמאס".

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר בתגובה להזמנתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבית הנשיא, כי "כואב לראות את אבו מאזן מתקבל בכבוד מלכים במשכן נשיאי ישראל, בדיוק לאחר ששלח איחולים וברכות לרוצח הילדה, סמיר קונטאר, לרגל שחרורו מהכלא. מתברר שאבו מאזן של היום אינו שונה מערפאת של אתמול שהרעיף שבחים על הרוצח יחיא עייש, ומתברר גם ששמעון פרס של היום, אינו שונה משמעון פרס של אתמול".

בתוך כך, העיתון הפלסטיני "אל-איאם" דיווח הבוקר כי יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ייפגש ביום חמישי עם ראש הממשלה אהוד אולמרט וידון עימו במשא ומתן להסדר הקבע בין ישראל לפלסטינים. לפי הדיווח, אבו מאזן רוצה לדון עם אולמרט בהתחייבותו של האחרון לשחרר אסירים פלסטינים כפי שהבטיח בפריז, ולדרוש ממנו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully