וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני גורו בניו יורק

ירון שוורץ

22.7.2008 / 13:40

ההארה נחתה עליו כבר בגיל 16 והיום הוא בין המורים הרוחניים הבולטים בעולם - לקסיקון הניו אייג' עושה כבוד לאנדרו כהן

כהן אנדרו

כהן אנדרו (53), הוא אחד מיקירי הלקסיקון וללא ספק בין המורים הרוחניים הבולטים שחיים כיום. הוא נולד במדינת ניו-יורק בשנת 1955, ולמרות שחונך כיהודי-אתאיסט, בגיל 16 כבר חווה התגלות מיסטית. בשנת 1986 ביקר כהן את המאסטר ההודי פונג'י ויש האומרים, כי הגורו הכתיר אותו כאחד ממשיכיו.

בעקבות מפגש זה החל כהן בהוראה רוחנית ציבורית ובשנת 1988 ייסד את EnlightenNext, ארגון חינוכי ורוחני להרחבת התודעה האנושית. כהן מלמד את הפילוסופיה האישית שלו אותה הוא מכנה "ההארה האבולוציונית", שבעיקרה מבקשת לעקור מהאדם את נטייתו לאינדיבדואליות ולאגואיסטיות, גם במישור הרוחני, ומציעה התפתחות רוחנית משולבת של היחיד עם הכלל. אנוכיותם של בני האדם, לדבריו, הוא המקור לכל הסבל שבעולמנו.

בשנת 1993 כהן יזם את הקמת המגזין "מהי ההארה?" ומאז הוא מקיים מעל דפיו דיונים וחולק הרהורים עם המורים הרוחניים והפילוסופים הבולטים של ימינו. כהן הוציא לאור 13 ספרים ומעבר לכך הוא גם מוזיקאי ג'אז ומנגן בתופים בהרכב שנקרא "Unfulfilled Desires".

באופן מפתיע, האדם ממנו ספג כהן את הביקורת הרבה ביותר על פועלו ואף יצא במסע השמצות נגדו היה לא פחות מאשר אמו, שאף הייתה תלמידתו, לונה טרלו. ב-1997 היא הוציאה לאור ספר בשם "אמו של אלוהים", שבו היא מציגה את כהן כשרלטן, בעל שיגעון גדלות ואגואיסט. מצד שני, לכו תדעו, אולי כל אמא שהייתה ניתנת לה הזדמנות לכתוב ספר על בנה – היתה מעלה את אותן טענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully