וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רותם לזחאלקה: "אין לך בעיה עם בוגדים"

פנחס וולף

22.7.2008 / 12:44

סערה פרצה בוועדת הכנסת, בעקבות דיון על הצעת "חוק בשארה", השוללת תשלומים מהמדינה לח"כ החשוד בעבירות נגד ביטחון המדינה

חילופי דברים קשים בין חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה (בל"ד) לאסתרינה טרטמן ודוד רותם (ישראל ביתנו) בוועדת הכנסת: הוועדה התכנסה הבוקר (שלישי) כדי לדון בשלוש הצעות חוק, העוסקות בשלילת זכויותיו של יו"ר בל"ד לשעבר עזמי בשארה.

ח"כ טרטמן אמרה כי "צריך שתהיה נאמנות למדינה. אי אפשר לשבת על שני כסאות, גם לשבת בכנסת וגם לפעול נגדה. ח"כ זחאלקה שכבר נקרא לסדר פעמיים, אמר: "מדובר בתפיסת עולם פשיסטית". בתגובה פנה אליו ח"כ רותם ואמר: "אתה נגד המדינה ואין לך בעיה עם בוגדים".

הצעות החוק שוללות קבלת תשלומים מקופת המדינה - כמו פנסיה, תשלומי גמלאות, החזר טלפון ועיתונים, וכן דמי הסתגלות - לנשיא לשעבר, שר לשעבר או חבר כנסת לשעבר הנחשד בעבירות חמורות נגד ביטחון המדינה.

ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) התנגד באופן מפתיע להצעת החוק, המכונה "חוק בשארה", בטענה שהוא מאפשר שלילת זכויות בקלות יתרה מאדם שרק נחשד ולא הורשע. היועצת המשפטית של הכנסת נורית אלשטיין, הציגה חוות דעת משפטית המתנגדת אף היא להצעות החוק.

אלשטיין הסבירה כי יש אפשרויות משפטיות לפעול בעניין בשארה. "אפשר להוציא צו מעצר בינלאומי נגדו, כך שניתן יהיה לעצרו בכל מקום, אך הדבר לא נעשה. לגבי שלילת שכר - הכנסת יכולה לשלול שכר ח"כ לאחר שהושעה, אולם לגבי פנסיה, אין סמכות כזאת בחוק. היועץ המשפטי לממשלה גם לא כתב מה העבירה שעבר בשארה ואני לא חושבת שפרסום בעיתון הוא ראיה מספקת".

ח"כ רותם תקף בתגובה את אלשטיין ואמר, כי לפי חוות הדעת שלה "המדינה היתה צריכה גם גם להתקין טלפון בסוריה עבור בשארה". בתגובה קרא ח"כ אבשלום וילן (מרצ), כי "זו בושה וחרפה שח"כ רותם מדבר כך על היועמ"ש של הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully