וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית למיגון מבני ציבור מפני רעידות אדמה

רוני רוזמן

22.7.2008 / 12:58

הקבינט החברתי-כלכלי אישר הקצאת 3.5 מיליארד שקל על פני 25 שנה לחיזוק מבנים ציבוריים למקרה של רעידת אדמה

הקבינט החברתי-כלכלי אישר הבוקר פה אחד את תוכניתו של שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר לחיזוק מבני ציבור מפני רעידות אדמה.

בן אליעזר, המשמש גם יו"ר ועדת השרים לרעידות אדמה, אמר היום כי "קיימת תמימות דעים ביחס להבנה שאנו צריכים להיערך לרעידת אדמה גדולה. שרי הממשלה גילו אחריות לאומית כשאישרו את התקציב המוצע, באמצעותו נוכל להתחיל במסע של חיזוק מבני ציבור ישנים ומסוכנים, בהשקעה כספית רחבה. אין די בתוכנית זו, אולם אני מאמין כי אישור התוכנית יביא להתנעת התהליך ולהעלאת המודעות בקרב כלל האוכלוסייה".

ההצעה שאושרה מקצה תקציב כולל של 3.5 מיליארד שקל לחיזוק מבני ציבור על פני 25 שנה, החל ב-2009. בשנתיים הראשונות יושקעו עד 4 מיליון שקל מהסכום בהעלאת מודעות הציבור לתמ"א 38 - התוכנית לעידוד חיזוק המבנים במגזר הפרטי. התקציב – המסתכם ב-140 מיליון שקל בשנה – יגיע בחציו הראשון מתקציב משרדי הבריאות, החינוך, הרווחה, ובטחון הפנים, ובחציו השני מתוספת תקציבית ייחודית.

התוכנית מעגנת לראשונה את קריטריונים לקביעת סדר העדיפות לחיזוק מבני הציבור, באמצעות דירוגם על פי מיקום, שימוש, שנת בנייה, מספר קומות, שטח, מספר שוהים וכו'. בכל מבנה המועמד לחיזוק על פי הקריטריונים, תיערך בדיקה הנדסית לבחינת נחיצות וכדאיות החיזוק.

התוכנית שאושרה גובשה על ידי צוות בין-משרדי שאת פעילותו ריכז יו"ר ועדת ההיגוי לרעידות אדמה ד"ר אבי שפירא, ואשר כלל את מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות חזי קוגלר ואת ראש אגף התקציבים באוצר רם בלניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully