וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: "הפיגועים במזרח י-ם במגמת עליה"

פנחס וולף ויהושע בריינר

22.7.2008 / 17:19

מנתונים שהוצגו בועדת החוץ והבטחון, עולה כי בחציון הראשון של שנת 2008 נעצרו 71 תושבי מזרח ירושלים בחשד למעורבות בפעילות טרור

"יש מגמת עליה בפיגועים של השלכת בקבוקי תבערה, יידוי אבנים ופיגועי דריסה בגדה ומזרח ירושלים", כך אמר היום (שלישי) ראש השב"כ יובל דיסקין בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. דיסקין הוסיף ואמר כי בשנים 2001 עד 2007 נעצרו 270 תושבי מזרח ירושלים בחשד למעורבות בפעילות טרור, ובחציון הראשון של 2008 נעצרו 71 חשודים.

"כיום אין שום התרעה אפקטיבית נגד פיגועים כאלו, רק אטימה או הריסה של בתי מחבלים תהיה אפקטיבית", אומר דיסקין. לדבריו, "פיגוע מוצלח אחד גורם אחריו שורה של חיקויים, ואין פעילות אפקטיבית של גורמי אכיפה בירושלים, כי יש בעיה בחלוקת האחריות בין גורמים הבטחון השונים".

ראש השב"כ הוסיף ואמר כי "בעזה יש רקטות שיכולת להגיע עד לקרית גת וייתכן שגם עד לאשדוד". לדבריו, הדרך היחידה למנוע טרור היא נוכחות בשטח וגדר. "זאת הסיבה שמשנת 2004 יש ירידה דרמטית בהיקף הטרור ביהודה ושומרון", אומר דיסקין, כך גם לגבי עזה - לא משנה כמה פעמים נתקוף שם, אנחנו צריכים נוכחות בשטח. יש לנו מודיעין מצוין, אבל הוא לא עוזר משום שאי אפשר ליישם אותו".

"הרגיעה בעזה מחזקת את חמאס"

דיסקין תקף את הסכם הרגיעה עם חמאס ואמר: "התנגדתי לרגיעה בעזה ואני מתנגד לה גם כעת, משום שהיא מחזקת את החמאס וכי המדינה לא דרשה בתמורה לרגיעה את מניעת ההברחות ואת גלעד שליט. החמאס לעומת זאת, קיבל את מה שהוא רצה. מדובר ברגיעה זמנית ובינתיים הם ממקשים את השטח ומתחילים לאגור נשק". לדבריו, ברצועת עזה יש כיום 222 טון חומרי נפץ, 10 מיליון כדורים וגם טילי נ"ט רבים.

דיסקין הוסיף כי הוא מתנגד לשחרור מרוואן ברגותי וטען כי השחרור יגרום ל"נזק כפול למדינת ישראל וגם לאבו מאזן". לדבריו, חמאס לא היה נמנע ממשא ומתן עם ישראל גם אם היה יודע שישראל תסרב לשחרר את ברגותי.

ח"כ לימור לבנת (ליכוד), אמרה בתגובה לדברי ראש השב"כ כי "דבריו מעידים כאלף עדים על כישלונה המוחלט של הממשלה בהגנה על אזרחיה. ממשלה שלא מקשיבה לראש השב"כ ועוסקת בסכסוכים בין ראש הממשלה לשרת החוץ ולשר הביטחון, חייבת ללכת מיד הביתה".

יוחנן פלסנר (קדימה) אמר כי "לאור הנתונים שקיבלנו, אני חושב שהרגיעה היא טעות המייצרת מדיניות הפוכה של הממשלה. צריך להחליש את החמאס ולא לאפשר לו להתעצם. צריך לסגור את המעברים ולהתיש אותו ולא ולאפשר לו להתבסס. הוא לא ישכיל לשמר את הרגיעה לאורך זמן וכשיתקוף, נצטרך להעצים את הפעולות מול עזה. הדרך לסיכול הטרור חייבת לכלול נוכחות משמעותית בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully