וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי הלב מוזמנים לחזור לכושר

נעמה טלמור

22.7.2008 / 11:22

בכדי להחזיר את מנותחי הלב והריאה כמה שיותר מהר לפעילות גופנית, פתחו בביה"ח איכילוב חדר כושר בתוך מחלקת לב-חזה

הרופאים בבית החולים איכילוב בתל אביב החליטו ליישם את המלצותיהם לחולים המנותחים בלבם לחזור מיידית לפעילות גופנית, ופתחו חדר כושר בתוך מחלקת לב-חזה. על פי טענת הרופאים, חזרה מהירה לפעילות גופנית, מהווה תנאי הכרחי להחלמתו המלאה של החולה.

האימון הראשון בחדר הכושר יתבצע לרוב כבר בין היום השלישי ובין היום החמישי שלאחר הניתוח. פיזיותרפיסטית מומחית בתחום תוצמד לחולה, זאת לאחר שרופא ואחות מבית החולים, המכירים את החולה ואת עברו הרפואי, יאשרו את האימון. האימון יכלול הדרכה תיאורטית של הפיזיותרפיסטית לגבי החשיבות של החזרה לפעילות גופנית, הן מייד לאחר הניתוח והן במכון לשיקום הלב, במהלך תקופת ההחלמה. בהמשך, המנותח יתאמן על אופני כושר, הליכון ומדרגות, כל זאת בהתאם למצבו הרפואי וליכולותיו.

"שיקום פיזי ונפשי"

"לאימון המדורג מייד לאחר הניתוח חשיבות רבה", אומרים בבית החולים איכילוב. "לא רק בתהליך שיקומו הפיזי של החולה, אלא גם בתהליך שיקומו הנפשי, ומוסיף רבות לתחושת הביטחון שלו ושל בני משפחתו – רגע לפני החזרה הביתה". יתרון נוסף אותו רואים בבית החולים להקמת מתחם פעילות גופנית שכזה מתבטא בהגברת המודעות בקרב החולים ובני משפחותיהם למניעת מחלות לב וריאה גם בעתיד.

מחקרים הוכיחו שעיסוק רציף בפעילות גופנית אינטנסיבית שלוש פעמים בשבוע, לפרק זמן של 30 דקות לפחות, מביא לירידה של כ-30% בשיעורי התחלואה הלבבית, לעומת כאלו שלא עוסקים בפעילות גופנית כלל. "מטופלים רבים נוטים להאמין, כי הניתוח שנעשה 'פותר' אותם מטיפול בגורמי הסיכון שהביאו למחלה, אולם לא כך הדבר" אומר ד"ר נחום נשר, רופא בכיר במחלקת ניתוחי לב וחזה בבית החולים איכילוב, "החולים לאחר ניתוח לב מחויבים להמשיך ולדאוג לבריאותם, לאחר שחרורם רואים רוב המנותחים במחלתם נכות המגבילה אותם בפעילות ומסתפקים בהליכה מתונה יומיומית. לכן יש לחנך את ציבור המנותחים, לפעילות גופנית אינטנסיבית יותר, מבוקרת ומנוטרת כפי שמתבצעת במכון הכושר במחלקה ובמכון לשיקום הלב, על מנת להשתקם ולחזור לשגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully