וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: משלחת סורית נפגשת עם בכירי ממשל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.7.2008 / 10:33

תפנית ביחסי ארה"ב-סוריה? בימים אלו מבקרת בוושינגטון משלחת סורית בכירה ודנה עם יועצה של רייס בסכסוך הישראלי-סורי

התקרבות בין ארצות הברית לסוריה? שלשום החל ביקור של משלחת סורית בארצות הברית, במהלכו היא צפויה להיפגש עם בכירי ממשל אמריקאיים, אקדמאיים וחוקרים. בראש המשלחת הסורית עומד חבר צוות המשא ומתן עם ישראל והיועץ המשפטי של משרד החוץ, ריאד דאודי.

מקורות המקורבים למשלחת הסורית מסרו לעיתון כוויתי, כי בנוסף לדאודי כוללת המשלחת את מקורבו של נשיא סוריה וראש מרכז המזרח למחקרים אסטרטגיים, ד"ר סמיר אל-תקי, את היועץ והחוקר סמיר סעיפאן ואת האינטלקטואל סאמי מובייד. השגריר הסורי בוושינגטון, עימאד מוסטפא, מסר כי ביקור המשלחת לוושינגטון הינו "צעד בכיוון הנכון".

לדברי המקורות, בהמשך הביקור צפויה המשלחת להיפגש עם אישים אמריקאיים רשמיים ובלתי רשמיים וידונו עימם במצב במזרח התיכון, בתפקיד שארצות הברית ממלאת באזור ובסכסוך הישראלי-ערבי. מקורות סורים מסרו כי המשלחת תיפגש עם בכירים בקונגרס ובמשרד החוץ האמריקאי, ביניהם דיוויד וולש, יועצה של מזכירת המדינה קונדוליזה רייס.

בשנים האחרונות מחרים הממשל האמריקאי את משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, והוא נמנע מלהתערב במגעים הבלתי ישירים בין ישראל לסוריה. יחד עם זאת, נדמה שמאז פתרון המשבר בלבנון והזמנתו של אסד לכנס מדינות הים התיכון בצרפת שנערך לפני כשבועיים, הולכת סוריה ומתקרבת למערב.

בימים האחרונים התבטאו בכירים סורים, ובראשם הנשיא בשאר אסד, נגד הממשל האמריקאי הנוכחי. לטענתם, המשא ומתן בין ישראל לסוריה לא יוכל להתקדם עד שיתחלף הממשל הנוכחי בארצות הברית. במקביל, אומר אסד כי לא יהיה ניתן להגיע לשלבים מכריעים במגעים ללא חסות אמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully