וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ בכיר: "מקיין קיבל יחס לא הוגן מהתקשורת"

טלי גולדשטין

22.7.2008 / 10:07

הדברים נאמרו לאחר שה"ניו יורק טיימס" סרב לפרסם טור דעה של המועמד הרפובליקני לנשיאות, למרות שפרסם טור של יריבו הדמוקרטי אובמה

יועץ בכיר של המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין אמר אמש (שני) כי הסנאטור קיבל יחס בלתי הוגן מהעיתון "ניו יורק טיימס" כשזה סרב לפרסם טור דעה שלו לאחר שפירסם טור של יריבו הדמוקרטי ברק אובמה. "אני בטוח שעורכי העיתון לא אמרו לאובמה מה לכתוב", אמר מארק סאלטר. "האם זה הוגן? לא. אך אנו לא מצפים ליחס הוגן מהם",הוסיף.

ה"ניו יורק טיימס" החליט שלא לפרסם את הטור של מקיין, שעסק בנושא עירק, מאחר שלטענת העורך, המאמר דרש תיקונים כדי שיהיה ברור לגמרי מהי האסטרטגיה של הסנאטור כלפי המצב בעירק. "הייתי שמח מאד לפרסם את המאמר של מקיין. עם זאת, איני יכול לקבל אותו כפי שהוא כתוב. אשמח לקרוא טיוטה אחרת. אני מוכן גם להציע גישה אחרת למאמר", כתב עורך עמוד הדעות ב"ניו יורק טיימס" דיוויד שיפלי בדואר אלקטרוני שהופץ על ידי קמפיין מקיין.

"זה יהיה דבר נהדר לקבל מאמר מהסנאטור מקיין שיעמוד בניגוד למאמרו של אובמה. לשם כך, על המאמר לבטא במונחים קונקרטיים כיצד מקיין מגדיר ניצחון בעירק. על המאמר גם להציג תוכנית ברורה להשגת ניצחון – היקף הכוחות, לוחות זמנים ואמצעים אחרים לגרום לעירקים לשתף פעולה. כמו כן, יהיה צריך המאמר לתאר את האסטרטגיה של הסנאטור באפגניסטן ולהסביר כיצד היא מתיישבת עם עמדתו לגבי עירק", הוסיף שיפלי.

אנדרו רוזנטל, עורך נוסף, אמר כי ההחלטה לבקש ממחבר טור לערוך שינויים במאמרו היא הליך מקובל. "נשמח לפרסם את דעותיו של הסנאטור מקיין בעיתון שלנו כפי שעשינו בעבר", אמר. "פירסמנו לפחות שבעה טורי דעות של מקיין מאז 1996", הוסיף.

מוקדם יותר אתמול, כנשאל האם הוא חש שאובמה קיבל כיסוי תקשורתי לא הוגן בגלל ביקורו במזרח התיכון (אובמה נמצא בימים אלה בעיצומו של מסע דילוגים באזור, במסגרתו ביקר באפגניסטן, עירק, ירדן והיום בישראל), אמר מקיין כי הוא ימשיך בקמפיין שלו כרגיל. "זה מה שזה", אמר.

במהלך השנים, מקיין בן ה-71 וה"ניו יורק טיימס" ניהלו מערכת יחסים מתוקשרת למדי. ב-1967, כשמקיין נלקח בשבי בצפון וייטנאם, העיתון פרסם את סיפור לכידתו על עמוד השער. באותו זמן, אביו של מקיין שירת כמפקד הכוחות האמריקאיים באוקיינוס השקט. העיתון גם פרסם על עמוד השער את החדשות על שחרור מקיין מהשבי לאחר חמש וחצי שנים.

מוקדם יותר השנה, ה"ניו יורק טיימס" רמז, שוב בעמוד השער, כי מקיין ניהל מערכת יחסים רומנטית עם לוביסטית בערך באותו זמן ששקל לרוץ לנשיאות ב-2000. מקיין הכחיש נחרצות את הטענה. "הניו יורק טיימס" תמך בג'ון מקיין בפריימריז במפלגה הרפובליקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully