וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעת טקסט הזהירה מפני הפיגועים בסין

22.7.2008 / 9:19

שעות ספורות לפני ש-3 אוטובוסים בעיר קונמינג התפוצצו, קיבלו תושבים הודעת טקסט המזהירה אותם לא לנסוע בקווים מסוימים

המשטרה הסינית חוקרת הודעת טקסט מוזרה שהזהירה את תושבי קונמינג שלא לנסוע באוטובוסים, שעות ספורות לפני ששלושה אוטובוסים התפוצצו בשעת העומס בבירת מחוז יונאן. בפיגועים נהרגו שלושה אנשים ונפצעו 14 נוספים.

לפי דיווח העיתון "סאוטרן מטרופוליס דיילי", כמה תושבים קיבלו הודעת טקסט טלפונית בשעות המוקדמות של יום שני, שנכתבו ככל הנראה ביום ראשון. "אני מקווה שהאזרחים שיקבלו את ההודעה הזו, לא יעלו על קווי האוטובוסים 54, 64 ו-84 מחר בבוקר", נכתב בהודעה.

הפיצוצים, שאירעו במרחק שעה זה מזה, פגעו באוטובוסים של קו 54. לאחר בדיקה של האוטובוסים, נמצא אמוניום חנקתי מתחת למושבים. "זה באמת מוזר, האם הוא ניסה להזהיר אותנו?", תהתה אישה בשם פנג.

המשטרה הציבה מחסומי דרכים והחלה לבדוק את כלי הרכב באזור קונמינג והגבירה את האבטחה במחוז יונאן כולו. צוות מומחים יגיע היום לבייג'ינג.

הפיגועים אירעו פחות משלושה שבועות לתחילת האולימפידה בבייג'ינג, שרשויות סין חוששות כי עלולה להוות יעד להתקפות טרור. הפיצוצים אירעו יומיים לאחר שמשטרת יונאן ירתה והרגה שני איכרים במחוז מנגליאן, לאחר ששוטרים מקומיים ניסו לעצור חמישה אנשים החשודים בתקיפת מפעל לייצור גומי. בעימות נפצעו 41 שוטרים.

בעקבות המהומות, הרשויות בסין הורו לאנשי הממשל המקומי לטפל באירועים ובתלונות התושבים, בניסיון לפתור סכסוכים ולהבטיח "אווירה חברתית הרמונית" בתקופת האולימפידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully