וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלנסקי: "אולמרט אמר שבנו יסדיר את חובו"

נתיב נחמני

22.7.2008 / 10:30

עו”ד זהר חקר את טלנסקי על קשריו עם בנו של אולמרט, שאול. ”אולמרט אמר שלא יחלק את י-ם, אך לא בגלל זה העברתי לו כסף”

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משה (מוריס) טלנסקי, עד המפתח בפרשת "מעטפות הכסף", בה חשוד ראש הממשלה אהוד אולמרט, התייצב הבוקר (שלישי) על דוכן העדים, בפעם החמישית, בבית המשפט המחוזי בירושלים להמשך חקירתו הנגדית. הסבב הנוכחי של חקירת הנגד צפוי להסתיים היום ולאחריה צפוי טלנסקי לשוב לביתו בארה"ב. הוא ישוב לישראל במהלך החודש הבא.

עו"ד נבות תל-צור, פרקליטו של ראש הממשלה המשיך היום בחקירתו מאתמול בנוגע לסיבות בגללן העביר טלנסקי תרומות לאולמרט. תל-צור רמז לכך שטלנסקי העביר כסף מסיבות אידיאולוגיות לארגון בעל אוריינטציה בית"רית שאולמרט היה חבר בו. טלנסקי הכחיש זאת מכל וכל ואמר כי "אולמרט אמנם תמיד אמר שהוא לא יחלק את ירושלים, אבל לא בגלל זה העברתי לו כסף". לדבריו, הוא אינו תומך ברעיון ארץ ישראל השלמה ולכן זה לא יכול היה להיות מניע לתרומותיו.

עו"ד תל-צור שאל את טלנסקי האם זה נכון שבחקירתו הוא שר לחוקרים את השיר "שתי גדות לירדן". טלנסקי השיב כי הוא אינו זוכר כזה דבר, אך אמר לתל-צור כי הוא יכול לשיר לו אותו כעת, אם הוא מעוניין בכך, ואז החל לשיר את השיר על דוכן העדים.

לאחר מכן, עו"ד זהר החל לחקור את טלנסקי באשר לקשריו עם בנו של אולמרט, שאול, המתגורר בארה"ב. טלנסקי נשאל לגבי פגישה שהתקיימה בינו לבין שאול אולמרו בניו יורק ביוני 2005, ובה לטענתו של שאול, טלנסקי ביקש ממנו להסדיר את חובו של אביו וכן הציע לו הצעה עסקית הנוגעת לעסק מכירת המיני ברים שבבעלותו. שאול אולמרט אף טען כי טלנסקי ביקש ממנו פרטים על מוצר שמשווק ע"י החברה בה הוא מועסק והדומה למוצר שחברה בבעלותו של טלנסקי התכוונה לשווק בעצמה. טלנסקי הכחיש את הדברים ואמר כי הסיבה היחידה לפגישה עם שאול אולמרט היתה משום שראש הממשלה ביקש ממנו להיפגש עמו על מנת שיסדיר את החוב שלו לטלנסקי.

"שום דבר אישי"

לפני כניסתו לאולם בית המשפט ניגש טלנסקי לפרקליטו של ראש הממשלה אולמרט עו"ד אלי זהר, לחץ את ידו ואמר לו באנגלית: "אין בינינו שום דבר אישי. אני יודע שאתה רק מבצע את עבודתך". בימים האחרונים ניהל זהר את חקירתו הנגדית של טלנסקי באסרטיביות וביד קשה ואף הביא את טלנסקי להודות בכך שאמר לחוקריו דברים שאינם אמת.

בית המשפט המחוזי בירושלים נענה אתמול לבקשת פרקליטי ראש הממשלה לאפשר להם לזמן את טלנסקי לסבב חקירות נוסף בספטמבר, במסגרת העדות המוקדמת שלו בפרשה. נשיאת בית המשפט, השופטת מוסיה ארד, אישרה את הבקשה "בהתחשב בכך שצוות ההגנה קיבל חומרים לאחרונה ולאור הסכמת התביעה" בית המשפט קבע את המשך החקירה ל-31.08.2008.

פרקליט המדינה משה לדור הודיע אתמול, כי עדות טלנסקי ושאר חומר הראיות בפרשת מעטפות הכסף יועברו בקרוב ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, כדי להחליט האם להגיש כתב אישום נגד אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully