וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרטר מקדם פגישה בין השר ישי לבכיר בחמאס"

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

22.7.2008 / 8:29

מקורות ישראלים דיווחו לעיתון ערבי, כי יועצו של נשיא ארה"ב לשעבר הציע לשר התמ"ת לקיים את הפגישה, כדי לקדם המו"מ על גלעד שליט

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר ממשיך במאמציו להביא לפריצת דרך בנוגע לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס: מקורות ישראליים מדיניים בכירים מסרו לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, כי יועצו של קרטר, רוברט בסטור, נפגש בשבוע שעבר עם סגן ראש הממשלה, שר התמ"ת אלי ישי, והציע לו לקיים פגישה בין קרטר, ישי ומנהיג חמאס בכיר, בה ידונו בעסקת שליט.

לפני מספר חודשים העביר ישי, באמצעות קרטר, בקשה אישית להיפגש עם ראשי חמאס, בהם ראש הלשכה המדינית חאלד משעל, כדי להאיץ את המשא ומתן לעסקת חילופי אסירים שבה ישוחרר שליט. ישי אמר לקרטר שהוא רוצה "להיפגש עם כל מי שצריך בחמאס ועם חוטפיו של שליט, ואשמח אם תוכל לסייע בכך. אני מציע את עצמי לדבר ומבקש להעביר באמצעותך מסר שגם להם יש אסירים ואני בטוח שהם רוצים לראותם משוחררים, ולכן נכון להאיץ את המשא ומתן".

ישי הוסיף כי למען פדיון שבויים הוא מוכן להיפגש עם כל גורם שיכול לקדם את העניין, כולל מנהיגי החמאס. לדבריו אין הדבר סותר את מדיניות הממשלה, שכן הוא אינו מתכוון לדון בנושאים מדיניים ואף לא בהפסקת אש.

בתוך כך, מקור מצרי מהימן מסר לעיתון הלונדוני "אל-חיאת", כי "ישראל לא מתנגדת לשחרר באופן עקרוני את בכיר פתח מרוואן ברגותי, אולם היא מתנגדת לשחרר את מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת". לדבריו, "חמאס לא יוותר על דרישותיו לשחרר 450 אסירים מתוך הרשימה שהגיש. הסכמתה של ישראל לשחרר את ברגותי או את סעדאת או את שניהם יחד לא ישנה את עמדתו של חמאס". בירושלים הכחישו את הדיווח.

במקביל, דיווחו מקורות דיפלומטיים לעיתון כי חמאס לאחר הצלחתו של חיזבאללה במשא ומתן לעסקת החליפין שנערכה בשבוע שעבר, מנסה חמאס למצוא מתווך אחר במקום מצרים וזאת במטרה לקבל מחיר גבוה יותר תמורת שליט.

אתמול דיווחו מקורות דיפלומטיים לעיתון "אל-ביאן" היוצא לאור במפרץ כי קהיר הולכת ומתקרבת לפתרון בנוגע לעסקת שליט אולם היא עדיין חוששת מפני גורמים באזור שיכשילו את המגעים. המקורות גילו עוד, כי ההתקדמות הושגה לאחר שישראל הסכימה עקרונית לשחרר 300 אסירים פלסטינים, ביניהם בכיר פתח מרוואן ברגותי ובכירי חמאס חסן סלאמה, עבדאללה ברגותי ואיברהים חאמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully