וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ניו יורק טיימס" מציג: עיתונות מגויסת

טלי גולדשטין

21.7.2008 / 23:54

העיתון הנחשב לא מסתיר את דעותיו הפוליטיות: סירב לפרסם דעה של המועמד הרפובליקני לנשיאות אך פירסם את זו של יריבו הדמוקרטי

ה"ניו יורק טיימס" סרב ביום שישי לפרסם טור דעה שהגיש המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין לעיתון, זמן קצר אחרי שפירסם מאמר של יריבו המועמד הדמוקרטי ברק אובמה, כך אישרו היום (שני) גורמים בכירים בקמפיין מקיין לרשת "פוקס".

המאמר של אובמה פירט את תוכניותיו בנוגע למצב בעירק ובאפגניסטן. בעוד שמאמרו של מקיין דן בנושא עירק גם הוא, ה"ניו יורק טיימס" אמר ליועצי הסנאטור הרפובליקני כי לא יקבל את הטור בצורתו הנוכחית מאחר והוא לא מספק כל מידע חדש. הטור של אובמה קדם לביקורו המתוקשר במזרח התיכון, לרבות עירק ואפגניסטן.

"הייתי שמח מאד לפרסם את המאמר של מקיין. עם זאת, איני יכול לקבל אותו כפי שהוא כתוב. אשמח לקרוא טיוטה אחרת. אני מוכן גם להציע גישה אחרת למאמר", כתב עורך עמוד הדעות ב"ניו יורק טיימס" דיוויד שיפלי בדואר אלקטרוני שהופץ על ידי קמפיין מקיין.

"זה יהיה דבר נהדר לקבל מאמר מהסנאטור מקיין שיעמוד בניגוד למאמרו של אובמה. לשם כך, על המאמר לבטא במונחים קונקרטיים כיצד מקיין מגדיר ניצחון בעירק. על המאמר גם להציג תוכנית ברורה להשגת ניצחון – היקף הכוחות, לוחות זמנים ואמצעים אחרים לגרום לעירקים לשתף פעולה. כמו כן, יהיה צריך המאמר לתאר את האסטרטגיה של הסנאטור באפגניסטן ולהסביר כיצד היא מתיישבת עם עמדתו לגבי עירק", הוסיף שיפלי.

ג'יל הייזלבייקר, האחראית על התקשורת במחנה מקיין, אמרה כי ל"פוקס ניוז" כי לשני המועמדים "השקפות עולם שונות לגמרי" לגבי עירק וכי הקמפיין מעוניין בהזדמנות להבהיר את עמדת המועמד. "יש לנו בחירות במדינה, לא הכתרה, וחבל שה"ניו יורק טיימס" לא מאפשר לקוראיו לשמוע את מה שבפיו של ג'ון מקיין ולשפוט בעצמם".

"ג'ון מקיין מאמין שניצחון בעירק צריך להיות מבוסס על התנאים בשטח ולא על לוחות זמנים שרירותיים. שלא כמו ברק אובמה, עמדה זו לא תשתנה על סמך פוליטיקה או דרישות העיתון", הוסיף דוברו טאקר באונדס.

ה"ניו יורק טיימס" לא הגיב עדיין על החלטת העורך. המאמר של אובמה פורסם בגיליון של ה-14 ביולי, ימים ספורים לפני שהמועמד יצא למסע דילוגים במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully