וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת קדימה: הפריימריז יתקיימו בספטמבר

פנחס וולף

21.7.2008 / 21:15

מועצת קדימה החליטה שהבחירות המקדימות במפלגה יערכו בין ה-14 ל-18 בספטמבר. הסיבוב השני, אם יידרש יערך ב-25 לספטמבר

מועצת מפלגת קדימה אישרה הערב (שני) את קיום הפריימריז במפלגה ברוב של 91 קולות, שהם רוב חברי המועצה. על פי ההחלטה שהתקבלה במועצה ובסיעה בכנסת, יערכו הבחירות המקדימות בין ה-14 ל-18 בספטמבר. על התאריך המדויק תחליט ועדת הבחירות בראשות השופט בדימוס דן ארבל. במידה שיידרש, יערך הסיבוב השני ב-25 בספטמבר. על אף השגת הרוב, ההצבעה תימשך עד יום שישי בשעה אחת בצהריים.

ההצבעה על קיום הפריימריז החלה אתמול בקריאתה של שרת החוץ ציפי לבני בפורום שרי קדימה לבוא להצביע: "קדימה צריכה לקחת אחריות על עצמה", אמרה לבני. "צריך לגלות מנהיגות ולצאת בקריאה אחת של כולנו, בעיקר לאור דיבורים על פניות שהיו לאנשים שלא לבוא להצביע. הדרך הטובה ביותר לסתור זאת היא באמירה משותפת".

תאריכי של הבחירות המקדימות ושל הסיבוב השני נקבעו לפני כשבועיים בהסכם שהושג בין ראש הממשלה אהוד אולמרט ושרת החוץ ציפי לבני, בתיווכו של יושב ראש ועדת ההיגוי של קדימה ח"כ צחי הנגבי. עוד נקבע בהסכם כי המנצח בפריימריז יחל מיד לאחר נצחונו במלאכת הרכבת הממשלה החדשה ויתמודד מטעם קדימה על ראשות הממשלה בבחירות הבאות. כמו כן נקבע כי ספר הבוחרים ייסגר ב-31 ביולי ומועצת קדימה תאשר את הסכם ההבנות בין קדימה למפלגת העבודה.

על פי הערכת מקורבי אולמרט בקדימה, הוא לא מתכוון להתמודד על ראשות המפלגה בפריימריז. זאת, למרות הצהרותיו הפומביות שבכוונתו להתמודד בבחירות הפנימיות ולנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully