וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בנפאל: נשיא ראשון נבחר

טלי גולדשטין

21.7.2008 / 20:53

הרפובליקה הטרייה בחרה נשיא בפעם הראשונה בתולדות המדינה. עד לפני כחודשיים, שרר בנפאל שלטון מלוכני בן מאתיים שנה

כחודשיים לאחר שנפאל הוכרזה כרפובליקה, בחר היום (שני) הפרלמנט את הנשיא הראשון שידעה אי פעם המדינה, בה שרר במאתיים השנים האחרונות שלטון מלוכני. ראם באראן ידב, רופא בשנות ה-60 לחייו, הוכרז כנשיא רק לאחר סבב שני של בחירות, לאחר שבסבב הראשון, שנערך בשבת, לא קיבל אף אחד משלושת המועמדים את הרוב הדרוש.

ידב כיהן כמזכ"ל מפלגת "הקונגרס הנפאלי". הוא משתייך למיעוט מדהישי, קבוצה אתנית מדרום המדינה, המונה כשליש מכלל האוכלוסייה ודורשת אוטונומיה מלאה בטענה שאזורי המגורים והמחיה שלהם סובלים מקיפוח שיטתי בתחומי התרבות, הפיתוח החברתי והכלכלה.

"כנשיא, תפקידי יהיה לתווך בין מפלגות שונות", אמר ידב. "אני אפעל להשגת ריבונות, יושרה ועצמאות לנפאל. אני רוצה להביא קץ לאלימות ולסיום הפוליטיקה המפלגת", הוסיף.

ידב הביס את יריבו ראם ראג'ה פרסאד סינג בן ה-73, מועמדה של המפלגה הקומוניסטית של נפאל, לשעבר המחתרת המאואיסטית, ברוב של 308 קולות לעומת 282. למרות שהמאואיסטים הם המפלגה הגדולה באסיפה הלאומית של נפאל, בזכות ברית שנכרתה בין מפלגת הקונגרס הנפאלי, המפלגה הקומוניסטית השניה בנפאל, מפלגת זכויות העם (של המיעוט המדהישי) ומספר מפלגות קטנות יותר נבחר ידב היום.

באסיפה מיוחדת שהתקיימה בסוף חודש מאי בבירת נפאל, קטמנדו, הצביעו מפלגות המדינה על ביטול שלטון המלך לאחר 239 שנים ועל הכרזת המדינה כרפובליקה. המפלגות הפוליטיות הצביעו במושב מיוחד של הפרלמנט בעד ביטול המלוכה, בהתאם להסכם השלום שנחתם ב-2006 עם לוחמי הגרילה המאואיסטים, שהחליפו את הנשק בבחירות בתמורה להפיכת המדינה לרפובליקה חילונית. מלחמת האזרחים במדינה, בין המאואיסטים לממשלה, נמשכה עשר שנים ונהרגו בה יותר מ-13 אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully