וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מדחיקה את מלחמת לבנון השנייה"

פנחס וולף

21.7.2008 / 18:26

אישי ציבור בודדים הגיעו לטקסי הזיכרון לציון שנתיים למלחמה. ח"כ גלאון: "זו היתה מלחמה מיותרת ומופקרת. אי ציון יום השנה הוא שערורייה"

גדעון צנטנר

(צילום: איריס דומאני, רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

טקסי זיכרון נערכו היום (שני) ברחבי הארץ לציון שנתיים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) התרעמה בכנסת על כך שלא נערכה ישיבה מיוחדת לציון המלחמה. "זו שערורייה", אמרה גלאון. "זו היתה מלחמה מיותרת ומופקרת, שיצאו אליה כדי להשיב את החטופים, אך ניתן היה להשיבם גם מבלי לצאת למלחמה ובאותם תנאים, ולחסוך את חייהם של 164 ישראלים".

לטקס המרכזי בירושלים הגיעו אנשי ציבור בודדים. שר הביטחון אהוד ברק ושרת החוץ ציפי לבני הגיעו להר הרצל, וכן סגן יו"ר הכנסת ח"כ יצחק זיו, סגן הרמטכ"ל האלוף דן הראל, הרב הראשי יונה מצגר והרב הראשי לצה"ל אביחי רונסקי. דוד היינהורן, אביו של יהונתן שנפל במלחמה, אמר כי "זו בושה וחרפה שלא הגיעו לכאן מספיק אנשי ציבור, ושכנסת שלמה לא מתדיינת על מלחמה שהיתה". לדבריו, "יש לנו ממשלה שמדחיקה את מלחמת לבנון השנייה, משום שהיא כישלון של ראש הממשלה ושל מנהיגות שאינה ראויה".

בנאומו אמר שר הביטחון כי עם השבתם וקבורתם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר, "נסגר המעגל שנפתח בקיץ 2006". ברק ביקר את מצב העורף במלחמה ואמר כי "זו הייתה המלחמה הראשונה בה יצאו חיילים כשהם מותירים את ביתם חשוף ומאויים", אך הבטיח כי צה"ל והמדינה ממשיכים להפיק לקחים מהמלחמה וליישם אותם בשטח. הוא חתם את דבריו באומרו "עלינו להיות פקוחי עיניים ומפוקחים, מוכנים לעימות שיכפה עלינו, אך מוכנים תמיד, מעמדת כוח, להושיט יד לשלום".

מסע זיכרון

לפני הטקס המרכזי, ערכו משפחות שכולות מסע משותף בשלושה אתרי הנצחה. ברחובות, אתר ההנצחה לקרן טנדלר, המכונאית המוטסת שנהרגה במלחמה, במעלות יהונתן על שם יהונתן היינהורן ובבוסתן השמונה בבית חורון על שם שמונת חללי גולני שנפלו בבינת ג'בל, תחת פיקודו של רס"ן רועי קליין.

דוד היינהורן סיפר כי במהלך היום "שמענו סיפורי מלחמה עם עוצמות מהורים ולוחמים. נוכחנו לראות שהילדים נלחמו בחירוף נפש בלי לשאול שאלות, כדי להשיג את המטרה, או כמו שיהונתן אמר לי - 'אנחנו נלחמים לחיים ולמוות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully