וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה תומך בנסיגה אבל מבקר בעירק

טלי גולדשטין

21.7.2008 / 18:44

המועמד הדמוקרטי לנשיאות קורא לנסיגה מלאה מעירק עד 2010. היום הגיע למדינה על מנת לשכנע את המפקדים האמריקאים בצדקתו

(צילום:רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה, נחת הבוקר (שני) בבגדד, התחנה השנייה במסע הדילוגים שלו במזרח התיכון ובאירופה. זהו ביקורו הראשון של אובמה בעירק מאז ינואר 2006. אתמול ביקר הסנאטור באפגניסטן. אובמה הגיע לבגדד על מנת להתייעץ עם מפקדי הצבא האמריקאי שם, שהביעו ספקנות לגבי קריאתו לנסיגה מלאה של הכוחות האמריקאיים מעירק עד 2010. אובמה הגיע לבגדד תחת מעטה של אבטחה כבדה, מסוקים חגו בשמי העיר ומכוניות משטרה הובילו את השיירה שלו ל"אזור הירוק", המתחם המוגן בו מוצבת ההנהגה האמריקאית בבגדד.

אובמה בילה את ליל אמש בכוויית לאחר ביקור בן יומיים באפגניסטן. תחנתו הראשונה בבגדד היתה במטה הצבא האמריקאי ב"קמפ ויקטורי", מבוך של אגמים מלאכותיים ווילות יוקרה ששימשו בעבר כארמון הקיץ של סדאם חוסיין.

אובמה ביקר גם בבצרה, בו פמלייתו נפגשה עם גורמים צבאיים בריטים ועם ההנהגה המקומית. גורמים בכירים תיארו את אווירת הביקור, בן שלוש השעות, כחיובית. במהלך הביקור, אובמה ושניים מעמיתיו – אחד רפובליקני ואחד דמוקרטי – יגיעו גם לתדרוכים של הגנרל דיוויד פטראוס, מפקד הכוחות האמריקאיים בעירק. אובמה הספיק כבר להיפגש עם ראש ממשלת עירק נורי אל מליכי, הנשיא ג'לאל טלבני ועם שגריר ארצות הברית בעירק ריאן קרוקר.

עירק כיום היא מקום שונה לחלוטין מאשר היתה ב-2006 כשאובמה ביקר בה לראשונה. עירק של אז היתה נתונה בעיצומה של התקוממות סונית וגל האלימות על רקע עדתי, בין הפלגים הסוני והשיעי, היה בשיאו. היקף האלימות והפיגועים ירד מאז בחדות. עד כה החודש, הצבא האמריקאי דיווח על תשעה מקרי מוות של חיילים אמריקאים בעירק. הנתון החודשי הנמוך ביותר נרשם במאי האחרון, עם מניין הרוגים של 19 חיילים אמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully