וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב יוחלט אם להגיש כתב אישום נגד רה"מ

נתיב נחמני

21.7.2008 / 17:51

פרקליט המדינה אמר כי חומר החקירה בפרשת טלנסקי יועבר בקרוב למזוז, שיחליט האם להגיש כתב אישום. ביהמ”ש נענה לבקשת פרקליטי רה”מ להמשיך את חקירת טלנסקי בחודש הבא

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

פרקליט המדינה משה לדור הודיע היום (שני), כי עדות טלנסקי ושאר חומר הראיות בפרשת מעטפות הכסף יועברו בקרוב ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז כדי להחליט האם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט.

לדור אמר את הדברים לאחר שנודע כי בית המשפט המחוזי בירושלים נענה לבקשת פרקליטי ראש הממשלה לאפשר להם לזמן את טלנסקי לסבב חקירות נוסף בספטמבר, במסגרת העדות המוקדמת שלו בפרשה. נשיאת בית המשפט, השופטת מוסיה ארד, אישרה את הבקשה "בהתחשב בכך שצוות ההגנה קיבל חומרים לאחרונה ולאור הסכמת התביעה" בית המשפט קבע את המשך החקירה ל-31.08.2008.

עורכי הדין של אולמרט, אלי זהר, נבות תל-צור, רועי בלכר והדס ברקוביץ' העלו את הבקשה להמשך החקירה לאור חומרי חקירה חדשים ורבים שהגיעו לידיהם לאחרונה, ופרקליטות המדינה תמכה בבקשה. "גביית העדות המוקדמת צריכה להסתיים, זהו הליך שעל פי הכלל אסור להשאיר פתוח", אמר פרקליט המדינה לדור. הוא הוסיף כי לאור העובדה שעד שלב זה בגביית העדות, טלנסקי נחקר אך ורק על ידי פרקליטי אולמרט לדעתו "אסור שהעד יחזור לארצות הברית מבלי שבא כוחה של שולה זקן יחקור אותו גם הוא".

יומה הרביעי של חקירתו הנגדית של טלנסקי הסתיים בבית המשפט המחוזי בירושלים. יום החקירה עסק בעיקר בהעברות כספים מחשבון טלנסקי לחשבונו של עורך הדין אורי מסר, מקורבו של אולמרט. תל-צור חקר את טלנסקי בנושא ההעברות שבוצעו במהלך שנת 99' מחשבון חברת "ישראל דוולופמנט", שטלנסקי עמד בראשה, לחשבון הבנק של אורי מסר בסניף הראשי של בנק לאומי.

"לאורי מסר היה ייפוי כוח מלא"

בפתח יום החקירה, טען פרקליטו של אולמרט, עו"ד נבות תל צור, בפני טלנסקי כי "במשך שבועות בחקירות המשטרה ואף חמור מכך, פה בבית המשפט, לא אמרת את האמת". לטענת טלנסקי, הוא אינו משקר, אלא מתקשה להיזכר. פרקליטו של טלנסקי, ז'ק חן, טען מנגד כי "מרשי עקבי בגרסתו במהלך כל חקירות המשטרה ועדותו במהלך החקירה הנגדית, שהוא אינו זוכר את העברות הכספים עליהן מדובר, 10 שנים אחרי שבוצעו".

מהחקירה עלה עוד כי לאורי מסר היה ייפוי כוח מלא לחשבון הבנק של טלנסקי. לטענת טלנסקי "אני זוכר שחתמתי על ייפוי כוח, אבל אני זוכר שזה היה ייפוי כוח לרכישת דירה בלבד, דירה ברחוב דיסקין בירושלים".

בתגובה ניסה תל-צור להוכיח כי טלנסקי משקר. העברות הכספים בוצעו בחודש אוקטובר 1999 בעוד שתהליך רכישת הדירה בעבור טלנסקי הסתיים כבר במרץ באותה השנה. לשיטתו של תל-צור, לא יתכן שטלנסקי יטען שהכספים אותם אישר לאורי מסר למשוך מחשבונו היו לצורך רכישת אותה הדירה. בנוסף, הציג תל-צור בפניו מסמך בכתב ידו של טלנסקי, בו הוא מבקש באופן אישי ממנהל הבנק שלו להעביר כספים לאורי מסר.

לאחר שטלנסקי טען, כי המסמך הנ"ל לא הוצג בפניו במהלך החקירות, טען תל-צור כי החוקרים לא הציגו בפניו את המסמך בכוונה, ובכך למעשה העלה טענה נגד המשטרה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully