וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתנחלים ירו רקטות על כפרים בגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.7.2008 / 15:23

פלסטינים התלוננו כי תושבי הר ברכה ירו 2 רקטות לעבר כפרים מדרום לשכם בפעם השנייה תוך שבועיים. בהר ברכה מכחישים כל קשר

מי משגר רקטות לעבר כפרים פלסטינים מדרום לשכם? מקורות פלסטינים מסרו היום (שני) לוואלה! חדשות כי שתי רקטות נחתו בצהרים בכפר בורין ובכפר אודלה שבין הכפרים חווארה ועוורתא. המקורות העריכו כי מי ששיגר את הרקטות הם מתנחלים, תושבי ההתנחלות הסמוכה הר ברכה.

חברה בארגון "מחסום ווטש", הנמצאת בשטח הכפר אודלה, אמרה לוואלה! חדשות כי הרקטה נחתה בשעה 13:15 במטע זיתים בסמוך לכביש הראשי של הכפר ולא היו נפגעים כתוצאה מההתפוצצות. לטענת המקורות הפלסטינים, זו הפעם השלישית בתקופה האחרונה שבה מתנחלים משגרים רקטות לעברם.

הדיווח היום מצטרף לדיווחים מלפני כשבועיים, אז דיווחו גורמי ביטחון פלסטינים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי מספר מתנחלים שיגרו רקטות מתחומי ההתנחלות הר ברכה לעבר מספר כפרים פלסטינים מדרום לשכם. לדברי הגורמים, הרקטות נחתו בסמוך לבתי התושבים בכפרים, אולם איש לא נפגע. הגורמים עדכנו כי צה"ל והרשות הפלסטינית פתחו בחקירת התקריות.

יעקב אידלס, תושב הר ברכה, הכחיש כל מעורבות של תושבי ההתנחלות בירי רקטות. "בעקבות הדיווח בדקנו את הנושא מכל הכיוונים, ואנחנו מכחישים כל קשר לדבר", אמר היום לוואלה! חדשות. "הר ברכה מתנגד לירי על תושבים פלסטינים. זה ישוב שקט ואין לנו שום עניין לירות. או שמדובר בפנטזיה של פלסטינים שיש להם אינטרס כלכלי לדווח על כך או שמדובר בתאונת עבודה פנימית שלהם והם מנסים לטפול את האשמה עלינו".
ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה, כי "הטענות לגבי ירי של טילים לעבר כפרים באזור שכם נבדקות בעקבות פניות שונות, בעיקר של אמצעי התקשורת. בינתיים לא נמצאו כל ראיות שיאמתו את הדבר".

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully