וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון בכנסת: "ירושלים תהיה בירת 2 העמים"

פנחס וולף

21.7.2008 / 13:45

ר"מ בריטניה נאם במשכן ואמר כי ארצו תעמוד לצד ישראל וכי אירן תבודד אם לא תעצור תוכנית הגרעין. אולמרט: "לא נשלים עם איומי אירן"

"אני מאמין ששלום היסטורי אפשרי בגבולות 67', קחו את השלום בידיכם, הוא אפשרי, הפלסטינים ילחמו בטרור, וישראל תקפיא התנחלויות ותיסוג מהן", כך אמר היום (שני) ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון בנאומו בכנסת בישראל. לדבריו, "ירושלים תהיה בירה לשני העמים תוך מציאת פתרון לפליטים".

בראון התייחס בנאומו גם לסוגית משבר הגרעין של אירן. לדבריו, "לאירן יש רק בררה אחת - להפסיק את תוכנית הגרעין שלה ולקבל את הצעתנו במשא ומתן. אחרת, היא תבודד ולא מדובר בבידוד של אומה אחת, אלא של כל אומות העולם". הוא הדגיש כי "בריטניה היא ידידת אמת של ישראל. לנוכח הקריאות לחיסול מדינת ישראל אני מבהיר כי בריטניה תמיד תעמוד לצד ישראל".

בנאומו הדגיש בראון את שיתוף הפעולה בין ישראל ובריטניה בתחומים שונים. בהתייחסו לסוגית החרם האקדמי על ישראל הוא הבהיר כי ממשלתו מתנגדת לכל סוג של חרם על ישראל.

ח"כ אריאל יצא מהדיון

לפני שהחל הנאום, יו"ר הכנסת דליה איציק, ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ברכו את בראון והדגישו את שיתוף הפעולה בין ישראל לבריטניה, את הקשר ההיסטורי בין המדינות, ואת הדמיון בין שני הפרלמנטים. אולמרט הודה לבראון במיוחד על מאמציו לעצור את תוכנית הגרעין של אירן. לדבריו, "איומי ההכחדה של האייתולות באירן הם בלתי נסבלים וישראל לא תוכל להשלים אם לאיום הזה יתלווה נשק להשמדה המוני".

בסוגית המשא ומתן עם הפלסטינים אמר אולמרט, כי "הסכסוך עם הפלסטינים ממושך ומר אך אינו נטול פיתרון. יש אי הסכמות בסוגיות עקרוניות, אך ניתנות לגישור. אנחנו תמימי דעים בצורך לפתח את הכלכלה הפלסטינית כבסיס לשלום".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי, "בשנים האחרונות מאמצי השלום של ישראל לא צלחו. ישראל חשבה שתוכל לברוח מהאיסלם הקיצוני, אבל ככל שנסוגנו והכרזנו על נסיגות כך התגברו הקיצונים, התקרבה המלחמה והתרחק השלום". לדבריו, "לקחי העבר ועובדות ההווה אומרים לכולנו דבר אחד: אסור שאירן תתחמש בנשק גרעיני".

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי מפד"ל אורי אריאל יצא מהמליאה בזמן שבראון קרא להקפאת ההתנחלויות. בתגובה אמר אריאל כי "המנדט הבריטי הסתיים מזמן, כדאי שבריטניה, שאשמה מוסרית והיסטורית ברבים מהסכסוכים באזורנו תימנע מהצעות שמשמעותן עקירת מאות אלפי אזרחים ישראלים מבתיהם והענקת בסיס טריטוריאלי ומדיני לטרור האיסלמי הקיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully