וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלולרי עם מצלמה? לא בבסיסנו

יהושע בריינר

21.7.2008 / 12:13

בצה"ל מנסחים פקודה שתאסור על שימוש בטלפונים מהדור השלישי ועל צילום בתוך הבסיסים. "הצילומים יכולים לשמש את האויב"

בצה"ל מנסחים בימים אלה פקודה שתאסור שימוש גורף במצלמות של מכשירים סלולריים מהדור השלישי, מחשש שהתמונות ידלפו לגורמים עויינים. בחודשים האחרונים נדון הנושא בהרחבה במחלקת ביטחון מידע של אגף המודיעין ובאגף התקשוב, בעקבות התגברות התופעה שבה חיילים מעלים תמונות שצולמו מתוך בסיסי צה"ל לרשת האינטרנט, כשבחלק מהן נחשף מידע צבאי רגיש.

על פי נוסח הפקודה, יורשה חייל להיכנס לבסיס עם טלפון נייד שבו מצלמה לתחומי בסיסי צה"ל, אולם יחול איסור מחמיר על שימוש במצלמה שבמכשיר. גורם צבאי מבהיר כי לא יהססו להעניש חיילים שיתפסו, שכן בכל מקרה חל איסור בפקודות מטכ"ל לגבי צילומים פרטיים בבסיסים צבאיים, עוד לפני שנכנסו מכשירי הדור השלישי לחיי החיילים. הפקודה הסופית צפויה להיכנס לפועל בימים הקרובים.

"חיילים רבים חושבים שהם מצלמים את החברים שלהם בבסיס, אבל לא מודעים לסכנה הגדולה שבצילומים האלה", אמר קצין בכיר לוואלה! חדשות, "אם מישהו רוצה להשתמש במצלמה של הסלולרי ולצלם את חברו על מדים, אין עם זה שום בעיה, אבל רק מחוץ למחנה. חייל חושב שהוא מצלם את החבר שלו מחוץ לשק"ם, אבל לא מודע לכך שהוא מצלם גם מתקן צבאי, והמידע הזה יכול לשמש בקלות את האויב".

העלאת סרטי וידאו ותמונות מצולמות הפכה לתופעה בקרב החיילים. כיום, בחיפוש פשוט באינטרנט ניתן למצוא מאות תמונות שצולמו באמצעות מכשירי הטלפון הסלולרי ברשת. בנוסף לכך, בצה"ל חוששים כי גם ללא האינטרנט, הסרטים והתמונות מתוך הטלפונים יכולים להגיע בדרכים אחרות לידי גורמים עוינים.

לפני מספר חודשים הורה מפקד חיל הים שלא להיכנס לבסיסי צה"ל עם מכשירי טלפון מהדור השלישי, ואף הורה לחייליו להחליף טלפונים שבהם ישנה מצלמה, לדגם ישן יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully