וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ברוורמן נבחר ליו"ר ועדת הכספים

פנחס וולף

21.7.2008 / 16:34

ההצבעה על בחירתו של ברוורמן נערכה פעם נוספת לאחר שיו"ר סיעת ש"ס ביקש לקיים הצבעה חוזרת. ח"כ ישי: "הקואליציה מידרדרת"

ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) נבחר אחר הצהרים (שני) ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ברוב של 16 חברי כנסת מול חמישה. ח"כ ברוורמן יחליף את ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו). בין התומכים בהצבעה נמנו ח"כים מקדימה, העבודה, מרצ והליכוד. מפלגות ש"ס ויהדות התורה התנגדו, וחברי ישראל ביתנו נמנעו.

מוקדם יותר היום אושר המינוי ברוב של 12 מול 8 מתנגדים, אך יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יעקב מרגי ביקש הצבעה חוזרת. חברי סיעת הליכוד החליטו לתמוך במינוי בהצבעה החוזרת משום שלטענתם תוצאות ההצבעה היו ידועות. ח"כ גדעון סער (ליכוד) הסביר כי הם "ביקשו לאחד כוחות עבור יו"ר ועדת הכספים".

לאחר ההצבעה הראשונה, הודיע ח"כ מרגי, כי "מעתה ש"ס תציע הצעות רבות להחלפת ראשי ועדות, גם של הקואליציה, ואנחנו נהיה חופשיים בכל מהלכינו. זאת משום שמדובר במעשה שהוא לא הוגן ולא ישר". עוד לפני ההצבעה, הודיע יו"ר הקואליציה בפועל, ח"כ יואל חסון (קדימה), כי אם ההצבעה לא תעבור, ההסטטוס קוו יפרץ גם מכיוון הקואליציה.

"העסקנות המפא"יניקית עברה גבולות"

יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, אמר כי "הקואליציה מידרדרת ומחפשת להציל את עורה כל פעם ממקום אחר. מעתה לא נרגיש מחוייבים לכל ההצבעות הקואליציוניות". לטענתו, "הקואליציה נעזרת בחברי אופוזיציה בניגוד למוסכמות קואליציוניות, הדבר יגרום לכך שנעבוד יחד עם האופוזיציה בנושאים החשובים לנו".

יו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון (קדימה) כי מפלגתו "תפעל מול ש"ס כדי לוודא את המשך העבודה המשותפת איתם, אנחנו מבינים את צורכי ש"ס ונקיים איתם הדברות. אין נתק עם מפלגת ש"ס, יש איתם עבודה". לדבריו, מפלגתו מלאה את ההסכמים עם מפלגת העבודה.

ח"כ מרגי תקף לאחר ההצבעה החוזרת את מפלגת העבודה ואמר כי "העסקנות המפא"יניקית שברה היום שיאים חדשים של אטימות". לדבריו, "ש"ס סרבה לתפקיד סגן שר או יו"ר ועדת העבודה שהוצע לה כדי להשיב משהו לילדי ישראל ולהגדיל את הקצבאות. בעבודה הוכיחו גם היום שג'וב ושקט פנימי חשובים מילדי ישראל. ש"ס חתמה הסכם עם ילדי ישראל ובעבודה חתמו על הסכם על גבם של ילדי ישראל והילדים לא ישכחו זאת".

בשבוע שעבר, כישלון הצבעת מינויים יצר משבר קואליציוני, כשמפלגת העבודה התנגדה למינוי השרים אלי אפלולו ורוחמה אברהם. ראש הממשלה אהוד אולמרט דיבר מוועידת מדינות הים התיכון בפריז עם יו"ר העבודה אהוד ברק, והבטיח לו שידאג לכך שהמינוי ליו"ר ועדת הכספים יאושר. למרות שהצבעה זו הינה הליך טכני בדרך כלל, ח"כ יואל חסון ויו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל נדרשו לעשות מאמץ משותף בכדי להצליח להעביר את ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully