וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 חמושים ו-6 חיילים נהרגו בקרבות בפקיסטן

21.7.2008 / 10:13

הלאומנים מאזור בלוצ'יסטן, שפועל נגד הרשויות זה כמה עשורים, ממשיך להילחם למען אוטונומיה וחלוקה שוויונית יותר של משאבים

לפחות 28 חמושים פודנמנטליסטים ושישה חיילים נהרגו במהלך קרבות בסוף השבוע בעיר דרה בלוג'י שבבלוצ'יסטן שבדרום מערב פקיסטן, אזור שראה עימותים רבים בין הרשויות והמורדים זה שנים רבות. כך מסרו היום (שני) מקורות צבאיים. לפי עיתון מקומי מניין ההרוגים הכולל עומד על 43 בני אדם.

דרה בלוג'ה המשיכה לבעור הבוקר, כששני אזרחים נהרגו מפיצוץ שני מטענים הופעלו בשלט רחוק, במטרה לפגוע בשני רכבים צבאיים. ארבעה אזרחים ושישה חיילים נפצעו.

הבלוצ'ים נלחמים נגד הממשלה זה כמה עשורים בדרישה לקבל אוטונומיה רחבה יותר וחלוקה שוויונית יותר של המשאבים הרבים במחוז, לרבות נפט וגז. הלאומים הבלוצ'ים מאשימים את מחוז פונג'ב, המאוכלס ביותר בפקיסטן, בניצול משאביהם. החמושים פועלים נגד מבני ממשלה, כוחות בטחון, צינורות גז, מסילות רכבת ומתקי חשמל.

הפעילות הצבאית המשמעותית ביותר של המורדים הגיעה בסוף 2005, עת ירו טיל על מכוניתו המשוריינת של הנשיא פרבז מושרף, שיצא מניסיון ההתנקשות ללא פגע. מאז הורה מושרף על הפעלת יד קשה נגד הלאומנים הבלוצ'ים, ומאות בני אדם נהרגו בפעילות הזו מאז. בהמשך עזב מושרף את תפקידו השני, ראש הצבא, ובפברואר 2008 הפסידה מפלגתו בבחירות לפרלמנט, וכוחו צומצם באופן משמעותי. ב-2006 נהרג אחד מהמנהיגים הצבאיים של המורדים, ויכולתם לפגוע במטרות ממשלתיות פחת גם הוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully