וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "אירן מתחמקת מתשובות בנושא הגרעין"

21.7.2008 / 8:10

מזכירת המדינה האמריקאית הזהירה את טהרן כי תעמוד בפני סנקציות נוספות, אם לא תשהה את תוכנית הגרעין שלה תוך שבועיים

שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס האשימה היום (שני) את אירן כי היא משתמשת בטקטיקות של התחמקות, והזהירה את טהרן כי היא צפויה לעמוד בפני סנקציות נוספות אם תחרוג מהדד-ליין בן השבועיים שהוקצב לה להשהיית תוכנית הגרעין.

רייס, הנמצאת בדרכה לאבו-דאבי, אמרה כי אירן לא נהגה ברצינות בפסגה שנערכה בז'נבה שלשום. לדברי רייס, אירן חייבת לספק "תשובה רצינית" עד מועד פקיעת הדד-ליין שהוקצב לה בידי שש המעצמות, ולהשיב האם היא מוכנה לעצור את העשרת האורניום שלה בתמורה לסל הטבות כלכליות.

לדבריה, ארצות הברית תפעל להטלת סנקציות נוספות על אירן במידה וההתחמקויות ימשכו. "אנחנו נהיה חייבים לשקול מה לעשות בניו-יורק", היא אמרה ורמזה לפעילות מועצת הביטחון של האו"ם, שכבר הטילה על אירן שלוש סדרות של סנקציות בעבר.

ביום שבת התקיימה בז'נבה פסגה בין נציגי אירן ונציגי שש המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, גרמניה ובריטניה. ההשתתפות של נציג אמריקאי בכיר במפגש עם נציגים אירנים העלתה תקוות, כי מדובר בהתקדמות לקראת פתרון המשבר סביב תוכנית הגרעין. ואולם, המתווך האירני בנושא תוכנית הגרעין, סעד ג'לילי, אמר כי אירן לא תדון בדרישה להקפאת תוכנית הגרעין שלה.

רייס אמרה כי השיחות עסקו בליבון סוגיות קטנות במקום התמודדות עם הדרישה שטהרן תוותר על תוכנית הגרעין שלה בתמורה לסיוע. לדבריה, הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי חוויאר סולנה "הבהיר" לאירן את האפשרויות העומדות בפניה. "זה היה מסר מאוד ברור לאירנים שהם לא יכולים להתחמק יותר ושעליהם להחליט", אמרה רייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully