וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה מפחד לאכזב את מעריציו

טלי גולדשטין

20.7.2008 / 20:23

העולם כולו סוער וגועש לרגל ביקורו של הסנאטור הדמוקרטי במזה"ת ובאירופה, אך יועציו חוששים כי הציפיות ממנו מוגזמות

ברק אובמה חש כאילו הוא נושא על כתפיו את חלומותיהם ותקוותיהם של האמריקאים ועמים אחרים ברחבי העולם – שליחות שיועציו סבורים כי יצרה מערך ציפיות בלתי מציאותי מהמועמד הדמוקרטי לנשיאות לגבי מה שהוא יוכל להשיג במידה וייבחר כנשיא השחור הראשון של ארצות הברית. בעוד ה"אובמה מאניה" כובשת בימים אלו את בריטניה, אירופה והמזרח התיכון לאור ביקורו השבוע של הסנאטור, אחד מיועציו הבכירים ביותר אמר היום (ראשון) ל"סאנדיי טלגרף" כי אובמה מודע מאד לקבלת הפנים הנלהבת לה הצפויה לו.

גרג קרייג, אחד מיועציו של אובמה בתחום מדיניות החוץ שמלווה אותו בביקור, תיאר את רמת "ההתאהבות" באובמה באירופה, במסגרתה הושווה הסנאטור השחור לנשיא הכריזמטי ג'ון פ. קנדי, "מדהימה". קרייג הוסיף ואמר גם כי אובמה מודע היטב להתלהבות ולדרך בה הוא נתפס בעיני הציבור. הוא יודע כי הפך למייצג תקוות, חלומות וציפיות של אנשים רבים ואנו חוששים שציפיות אלו אינן מציאותיות".

בעוד הסקרים האחרונים בארצות הברית מראים כי קיים שיוויון בין אובמה ויריבו הרפובליקני ג'ון מקיין, כשכל מועמד נהנה מ-46% אחוזי תמיכה, מסקרים באירופה וברחבי העולם עולה כי הרצון לסתום את הגולל על כהונת בוש מתפרש ביתרון ברור של אובמה על מקיין, זאת במידה כמובן ולשאר עולם היתה זכות הצבעה בבחירות.

סוגדים לאובמה

קרייג, דמות בכירה במשרד החוץ האמריקאי במהלך כהונת ביל קלינטון, היה אחד מראשוני תומכי הילרי קלינטון שבחרו לעבור למחנה אובמה עוד בתחילת הפריימריז הדמוקרטיים. אמירותיו כעת הן הודאה בכך שביקורו הראשון של אובמה מחוץ למדינה מאז זכה במועמדות הדמוקרטית, עלול לטמון גם מכשולים במקביל להזדמנות לבסס את מדיניות החוץ שלו.

בראיון, לא בחל קרייג במילים לתאר את הערצתו האישית את אובמה והסביר כי הוא רואה בו בונה גשרים בבית ובחוץ שלו היכולת להוות השראה. "למרות שהוא דמות חדשה בזירה העולמית, פניו הציבוריות של אובמה כבר ידועות מאד. הדבר הראשון שמשך אותי אליו כמנהיג פוליטי הוא האצילות שלו והדרך בה הוא מסתדר עם אנשים. הוא גורם להם להרגיש טוב לגבי העובדה שהם שוהים במחיצתו, עובדים בשבילו והוא מאחד אותם בצורה כזו. הוא מקשיב לאנשים ולומד מהם", אמר והוסיף: "הוא כמו גשר – בין דורות, קבוצות אתניות, אמונות ומפלגות פוליטיות – וזאת על ידי הכבוד שהוא מביע למכנה המשותף בין כל הקבוצות, הוא איחד את האנשים ומסוגל להוביל אותם. אנו ברי מזל שאיש יוצא דופן זה צץ ברגע זה בהיסטוריה".

עם זאת, לדעת קרייג, האתגר הגדול של אובמה יהיה לא לשכנע את האירופים להעריץ את סגולותיו אלא לשכנע אותם לא לבלבל סגולות אלו עם העבודה שהוא לא יכול לחולל נסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully