וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבויה המפורסמת בעולם קראה לשחרור שליט

טלי גולדשטין

20.7.2008 / 19:23

אינגריד בטנקור הפגינה בפריז למען שחרור בני ערובה, ונשאה תוך כדי כך תמונה של גלעד שליט. "אנו רוצים חופש לכולם"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

אינגריד בטנקור קראה היום (ראשון) לשחרר את החייל החטוף גלעד שליט משבי חמאס. במהלך הפגנה בפריז, המהווה חלק משורה של הפגנות ברחבי העולם נגד חטיפות, צולמה בטנקור כשהיא נושאת תמונה של החייל החטוף גלעד שליט. "אנו רוצים חופש לכולם", אמרה בטנקור לקול מחיאות כפיים רועמות. בטנקור גם דחקה בארגון המחתרת הקולוביאני FARC לשחרר את כל בני הערובה המוחזקים בידיו.

בתוך כך, אתמול יצאו כ-5,000 פרואנים וקולומביאנים להפגין בתמיכה בשלום בקולומביה ונגד ה-FARC. המפגינים נופפו בדגלים, שרו ורקדו, והביעו את סלידתם מהאלימות המתמשכת בקולומביה. בעצרת היום, התקהלו אלפי בני אדם ליד מגדל אייפל על מנת לשמוע את בטנקור, פוליטיקאית קולומביאנית-צרפתית ששוחררה החודש לאחר ששהתה שש שנים בשבי ארגון המחתרת.

בטנקור התייחסה כבר בעבר לנושא גלעד שליט. בראיון בתחילת החודש, אמרה: "אני נכונה להתגייס למען גלעד שליט ולמען חטופים ישראלים. כולנו צריכים להתחיל לעבוד על כך. אני יודעת מה אני חייבת לישראל". מאות קולומביאנים התאספו בכיכר "מיור" שבמדריד בסוף השבוע וקראו לשלום בקולומביה וחגגו את שחרור בטנקור.

בטנקור נחטפה על ידי ארגון הגרילה FARC (הכוחות המזוינים המהפכניים של קולומביה) בשנת 2002, ונראתה בפעם האחרונה בסרט וידאו שפרסם הארגון בסוף השנה שעברה, כשהיא חולה ומדוכאת. יחד עם בטנקור שוחררו עוד שלושה אמריקאים ו-11 בני ערובה נוספים שהוחזקו בג'ונגלים בקולומביה. כל בני הערובה ששוחררו היו בקו הבריאות, על אף שהוחזקו בתנאים קשים במיוחד. בטנקור, בת 46, הפכה לסמל לסבלם של בני ערובה. בשל אזרחותה הכפולה, צרפתית וקולומביאנית, משך סבלה של בטנקור תשומת לב מרחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully