וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר החייל שירה לעבר פלסטיני מטווח אפס

יהושע בריינר

21.7.2008 / 7:30

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת האירוע, במסגרתו ירה חייל צה”ל כדור גומי ברגלו של פלסטיני כפות בכפר ניעלין. גם מפקד הגדוד שעמד ליד הפלסטיני צפוי להיחקר

יח"צ - חד פעמי

(צילום: "בצלם", עריכת וידאו: ארנון מעוז)

חייל צה"ל שירה על רגלו של עצור פלסטיני מטווח אפס לפני כשבועיים, במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה בכפר ניעלין, נעצר בעקבות פרסום קלטת הווידאו של המעשה. הפרקליט הצבאי הראשי, אביחי מנדלבליט, הורה למצ"ח לפתוח בחקירת האירוע. החייל שירה נעצר והיום (שני) צפוי מפקד גדוד 71 להיחקר בנושא.

את הסרטון, שהתקבל הבוקר (ראשון) במשרדי ארגון "בצלם", צילמה נערה בת 14, תושבת הכפר, מחלון ביתה. בקטע הווידאו שהופץ נראה קצין צה"ל אוחז בעצור אזוק ומכוסה עיניים, אשרף אבו רחמה, בן 27. אבו רחמה מובל בעת שחיילים אחרים מכוונים את נשקם על רגליו. הווידאו מטושטש בעת יריית הרובה, ועל כן לא ברור האם הוא נפגע ובאיזה חלק מחלקי גופו. העצור נראה מאוחר יותר שוכב על הקרקע לרגלי החיילים, כשאחד מהם מתכופף לעברו.

מארגון "בצלם" נמסר כי ככל הנראה ירה החייל כדור גומי על כף רגלו של החייל, כשברקע נראה קצין בדרגת סגן אלוף. הפלסטיני הוסיף וטען כי החיילים היכו אותו טרם הירי. לפי עדותו של של אבו רחמה, הוא נפגע בבוהן השמאלית, קיבל טיפול מחובש צבאי במקום, ושוחרר על ידי החיילים.

הארגון העביר את הסרטון למשטרה הצבאית החוקרת, בתביעה לפתוח לאלתר בחקירת מצ"ח ולמצות את הדין עם החייל היורה. בנוסף, דרשו ב"בצלם" לחקור את מעורבותו של הסא"ל שהחזיק את העצור בעת הירי. בעקבות מסירת הקלטת הוחלט כאמור על פתיחת החקירה.

גורמים בצה"ל אומרים כי "מדובר בסרטון מזעזע. לראות קצין שמחזיק עצור כפות בכדי שחייל שלו יירה בו היא תמונה קשה. אסור שדבר כזה יקרה, בטח לא כאשר מדובר בצבא שהמוסריות שלו היא בראש סדר העדיפויות. מדובר באירוע חמור, פסול הנוגד את ערכי צה"ל בו בוצע ירי באמצעי לפיזור הפגנות לעבר עצור פלסטיני, שנעצר על-ידי כוחותינו לאחר שנטל חלק בהפגנה אלימה נגד בניית גדר הביטחון בסמוך לכפר נעלין. הפרקליט הצבאי הראשי הורה על פתיחת חקירת מצ"ח". עוד נמסר "כי הפלסטיני נבדק במקום על ידי רופא צבאי ונמצא כי נפצע קל מאוד בבוהן ימין. הפלסטיני שוחרר לביתו מבלי שנזקק לטיפול רפואי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully