וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בן ערובה בריטי התאבד בשבי העירקי

טלי גולדשטין

20.7.2008 / 16:42

ארגון טרור שיעי שיחרר סרטון וידאו, בו מדווח על התאבדות החטוף. 3 בני ערובה נוספים: "ממשלת בריטניה הפקירה אותנו"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ה"סאנדיי טיימס" דיווח הלילה (ראשון) כי חמושים עירקים הודיעו שאחד מחמשת בני ערובה בריטים המוחזקים בידיהם, שם קץ לחייו. לפי הצהרת החמושים, בן הערובה – המכונה ג'ייסון – מת ב-25 במאי, ארבעה ימים לפני שצוינה שנה לחטיפה.

הדיווח על ההתאבדות פורסם באמצעות סרטון וידאו שהועבר למערכת ה"סאנדיי טיימס" בבגדד בשבוע שעבר. בן ערובה בשם אלן נראה בסרטון כשהוא דוחק בממשלת בריטניה להביא לשחרור מהיר של השבויים. "פיזית, איני מרגיש טוב כלל", אמר השבוי. "פסיכולוגית, מצבי אף גרוע יותר. אני רוצה לראות את משפחתי שוב".

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר כי הוא לוקח את הדיווח ברצינות, אך גורמים בכירים אמרו כי אין אישור מיידי לטענה כי ג'ייסון אכן מת. הגורם המתווך שהעביר לנציגי העיתון את הסרטון, אמר כי ג'ייסון כבר ניסה פעמיים להתאבד בשבי. לדבריו, ראיה למוות תסופק רק במידה וממשלת בריטניה תסכים לנהל משא ומתן.

בני הערובה, יועץ מערכות מידע בשם פיטר מור וארבעה שומרי ראש, נחטפו לפני כ-14 חודשים מבניין משרד האוצר העירקי על ידי קבוצת חמושים שיעית, הדורשת את שחרורם של תשעה אסירים עירקים. שניים משומרי הראש נקראים ג'ייסון והשניים האחרים נקראים אלן ואלק. שמותיהם המלאים לא פורסמו לפי בקשת המשפחות.

"ממשלת בריטניה אשמה"

סרטון הווידאו, הנקראה "אינטיהר" – התאבדות בערבית – נפתח בתמונה של אדם הלבוש בחולצה של קבוצת כדורגל. הוא מזוהה כג'ייסון בהצהרה, הכתובה על המסך בערבית, החתומה על ידי "ההתקוממות השיעית איסלמית בעירק".

בהצהרה, מאשימה חברי הקבוצה את ממשלת בריטניה בחוסר אכפתיות כלפי החטופים ושוביהם. עוד נטען בה, כי למרות אזהרות חוזרות ונשנות לגבי מצבם הפסיכולוגי של החטופים, לא נעשה דבר על מנת לסיים את הסיוט. החטופים תלו את האשמה בגורלו של ג'ייסון על כתפי ממשלת בריטניה.

במהלך ביקור בעירק אתמול, דן ראש ממשלת בריטניה עם ראש ממשלת עירק נורי אל מליכי בגורל החטופים. "שנינו מעוניינים לראות אותם שבים בבטחה לחיק משפחותיהם", אמר בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully