וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הלימוד - בטיפול ישיר של ראש הממשלה

נעמה טלמור ופנחס וולף

20.7.2008 / 15:46

לדברי אולמרט, הדיון על יישום דו"ח שוחט ייערך רק בתום הידברות עם הסטודנטים. העלאת שכר הלימוד תידחה לפחות בשבוע

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע היום (ראשון) כי נושא דו"ח שוחט ושכר הלימוד באוניברסיטאות יתנהל בפיקוח ישיר שלו ויסוכם בשבועות הקרובים. שרת החינוך יולי תמיר הודיעה כי העלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות תידחה לפחות בשבוע. שליחת שוברי התשלום הכוללים תוספת של כאלף שקלים לשכר הלימוד היו אמורים להישלח בימים הקרובים לבתיהם של הסטודנטים בישראל, אך המועצה להשכלה גבוהה הורתה לא לבצע כל עדכון לגובה שכר הלימוד עד לפרסום מדד המחירים לצרכן של חודש יולי שיפורסם במהלך חודש אוגוסט, הידוע כמשפיע על גובה שכר הלימוד.

אולמרט אמר כי הממשלה תדון בסוגיית שכר הלימוד רק לאחר הידברות עם הסטודנטים והביע תקווה שהנהגת הסטודנטים תעדיף את דרך המשא ומתן משום שלדבריו "יש יותר משותף ממפריד בין הצדדים". בקרב שרי הממשלה היתה הסכמה שמערכת ההשכלה הגבוהה במשבר וכי יש לנקוט בפעולות מסיביות.

במהלך השבוע יוועדו ככל הנראה נציגי הסטודנטים עם נציגי הממשלה והאוצר כדי להגיע להסכמה. אולמרט אמר בישיבת הממשלה הבוקר כי "ישנם מספר מרכיבים מרכזיים עליהם יש לתת את הדעת במערכת ההשכלה הגבוהה, וביניהם הרחבת הנגישות, מניעת בריחת המוחות וחיזוק המכללות הציבוריות". לדבריו, "יש להגשים יעדים אלו ולהגיע ליישום כבר בתקציב 2009 שהדיונים עליו יחלו באמצע החודש הבא". אולמרט אמר כי שכר הלימוד יטופל באופן נפרד ולא במסגרת ישיבת הממשלה.

"האוצר מנהל מלחמת חורמה"

תמיר הדגישה כי הבטחתה לציבור הסטודנטים גוברת על המלצות ועדת שוחט והוסיפה כי עד לפתיחה בדיאלוג עם הסטודנטים אין להתחיל באופן חד צדדי מהלך של העלאת שכר הלימוד. "משרד האוצר מנהל מלחמת חורמה ולא יכול להיות שימנע העברת משאבים לאחת המערכות החשובות במדינה". יו"ר הוועדה, אברהם (בייגה) שוחט, אמר כי "אי אפשר לתת לכעס אישי או מוסדי להוות סיבה לכך שלא ישקיעו בהשכלה הגבוהה".

יו"ר ארגון הסטודנטים הארצי נתנאל איזק אמר לוואלה! חדשות כי "שכר הלימוד היה אמור לעלות ב-6% בניגוד להסכמים שנחתמו בין הסטודנטים לממשלה. הובטח לנו לאחר מאבקנו הבוקר כי לא יעלה שכר הלימוד עד אשר נשב עם נציגי הממשלה והאוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully