וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים נאבקו ועובדי הניקיון לא יפוטרו

אייל דץ

20.7.2008 / 13:40

בעקבות מאבקם של הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, לא יפוטרו עובדות הניקיון במוסד ואף ייזכו לשיפור ניכר בתנאי עבודתן

שילוב כוחות של סטודנטים ומרצים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע מנע את פיטוריהן של כמאה חמישים עובדות ניקיון המועסקות באוניברסיטה באמצעות חברת קבלן. סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה, דוד ברקת, מסר היום (ראשון) כי המשבר שעמד לגרום לפיטוריהן של עובדות הניקיון הגיעה לסיומו לאחר שהקבלן שהעסיק את עובדות הניקיון, איתן שמיר, התחייב להקפיד ולשמור על זכויותיהן הסוציאליות של העובדות.

תחילת המקרה באוגוסט שנה שעברה. סטודנטים מתא "צ"ח - סטודנטים למען צדק חברתי" הפגינו יחד עם מרצים באוניברסיטת בן גוריון, במחאה על העסקת עובדות ניקיון באוניברסיטה באמצעות חברות קבלן. בעקבות מחאת הסטודנטים החליטה האוניברסיטה לבדוק את תנאי ההעסקה של העובדים וגילתה הפרות חוזרות של תנאיהן הסוציאליים. בעקבות כך, החליטה הנהלת האוניברסיטה לסיים את ההתקשרות עם חברת הקבלן "איתן שמיר" שהעסיקה את עובדות הניקיון. עקב הפסקת ההתקשרות עימו, החליט הקבלן לפטר את מאה וחמישים עובדות הניקיון שהועסקו על ידיו.

הסטודנטים החליטו לא להפקיר את עובדות הניקיון ופתחו בהפגנות מחאה. הם גייסו לעזרתם ח"כים רבים בניהם כל חברי סיעת מרצ, שלי יחימוביץ (עבודה) ודב חנין (חד"ש). ביום רביעי האחרון התקיים דיון בכנסת בנושא וביום חמישי התקיימה באוניברסיטת בן גוריון הפגנת מחאה גדולה ובמהלכה הכריזו העובדות על הקמת ועד עובדים.

"לבטל העסקה דרך חברות קבלן"

על מנת למנוע את פיטורי העובדות נכנסו נציגי האוניברסיטה, ההסתדרות והקבלן איתן שמיר למשא ומתן. ההסכם שהושג בסופו של דבר קבע כי האוניברסיטה תמשיך את ההתקשרות עם הקבלן והתמורה לכך העובדות לא יפוטרו ויזכו לכל התנאים הסוציאליים הנדרשים בחוק כולל תוספת ותק. האוניברסיטה אף הקימה גוף מפקח שיבדוק שאכן העובדים זוכים לתנאים המשופרים. כמו כן התחייב הקבלן להכיר בוועד שהקימו העובדות.

"המטרה שלנו היא שבסופו של דבר לגרום לכך שתהיה העסקה ישירה של העובדות ולא דרך חברות קבלן", סיפרה לוואלה! חדשות אפרת בן צור, חברת תא הסטודנטים צ"ח שפתח את המאבק. "כל המאבק של השבועיים האחרונים היה כדי למנוע את את פיטורי עובדות הניקיון, רובן עולות חדשות שמועסקות באוניברסיטה בשכר מינימום. הפיטורים שלהם מוכיחים את הבעייתיות שבהעדר קשר ישיר בין האוניברסיטה לעובדים. אנו מתחייבים להמשיך לעמוד לצד העובדות באופן רציף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully