וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון: "אקדם מפת דרכים כלכלית למזה"ת"

פנחס וולף

20.7.2008 / 12:10

ר"מ בריטניה נועד עם הנשיא פרס וביקר את הרחבת הבניה בהתנחלויות. פרס: "לא נתפשר על ביטחון אזרחינו"

"בכוונתי כראש ממשלת בריטניה להוביל, לקדם וליישם מפת דרכים כלכלית במזרח התיכון, תוך מתן דגש גדול לישראל". כך אמר היום (ראשון) ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון לנשיא המדינה שמעון פרס, בפגישת עבודה מדינית שנערכה הבוקר במשכן הנשיא בירושלים. בראון אמר לפרס כי הוא "מעריך את חזונך לשלום כלכלי ובכוונתי לקדמו ולערב בו אנשי עסקים וחברות מובילית בבריטניה".

בראון סיפר כי במסגרת ביקורו יחתום על הסכמים בין המדינות בתחומי המסחר, האקדמיה והתרבות. "בכל ביקור בישראל אני מופתע מחדש מעוצמתכם הכלכלית" אמר בראון. "הישגיכם בתחומי הכלכלה והטכנולוגיה הם אדירים ומשמעותיים, בעיקר נוכח העוינות האזורית איתה אתם מתמודדים".

לדבריו, חברות בריטיות מבקשות להשתלב בהקמת איזורי תעשייה מושתפים לישראל ולרשות הפלסטינית. "על ישראל להגמיש את מדיניותה בכל הנוגע בכניסת ויציאת סחורות במעברים לרצועה, להפסיק את הרחבת הבניה בהתנחלויות ולצמצם את הגבלת התנועה בשטחי הגדה המערבית. בריטניה תומכת בזכותה של שישראל לחיות בביטחון מלא, בשקט ובשלום בגבולות מוכרים ובטוחים. "באירופה נוצרת עתה הנהגה חדשה, המעוניינת לחזק את שיתוף הפעולה האטלנטי עם ארה"ב ולהוות גורם מוביל ומשפיע בעיצוב סדר היום הועלמי ובכלל זה עניניני המזרח התיכון".

פרס אמר כי לצד מו"מ לשלום מדיני יש לקדם כלכלת שלום אינטנסיבית, המשלבת חברות פרטיות ואנשי עסקים המבקשים להשפיע על האזור. פרס העלה בפני בראון גם את נושא הגרעין האירני ואמר כי "ישראל מוכנה לשלם מוכנה לשלם מחירים יקרים לשלום, אך אינה יכולה להתפשר על ביטחון אזרחיה".

בראון ישתתף אחר הצהריים בוועידת העסקים ישראל-בריטניה במלון קינג דייוויד בירושלים. מאוחר יותר ייפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט במעונו הרשמי. מחר הוא צפוי לבקר בכנסת, שם תיערך לו טקס קבלת פנים, לאחריה הוא יישא נאום במליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully