וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 6

שגיא מנדלבוים

20.7.2008 / 12:20

שגיא מנדלבוים ממשיך לתרגל איתכם פתיחה בטארוט והפעם: היכרות עם קלפי החמש, העוסקים בתקשורת ובצורך לפרוץ קדימה ולהגיב

בשבוע שעבר תרגלנו את קלפי הארבע, שפתחו את השלישייה השנייה מתוך שלוש שלישיות מהם מורכב השלם, שהוא המספר תשע. עכשיו בקלפי החמש, נגלה את הספרה חמש העוסקת בתקשורת ובצורך להגיב. לקלפי החמש כבר נמאס מהאיטיות של המספר ארבע, הם כבר לא רוצה לבנות יסודות ולחכות ולכן הם פורצים קדימה, מגיבים ולא משנה מה המחיר שעליהם לשלם. הבעיה היא, שאם הארבע לא נבנה נכון – כשנגיע למספר חמש, נשלם את המחיר.

התרגיל

הפעם מגיע אליכם קובי: בחור צעיר (29) ומצליח (שכיר בחברת היי-טק), היוצא עם גלית כבר דייט רביעי. קובי לא מתלבט לגבי המשך הקשר, הבחורה בהחלט מעניינת אותו והוא אפילו מודה שהוא מפתח אליה רגשות, אך הוא כבר נפגע בעבר ומפחד להתאהב בשלב כה מוקדם. לכן, הוא רוצה לבדוק מה היא מרגישה כלפיו. שאלתו המקורית הייתה מה גלית מרגישה כלפיו, אבל מאחר שאנחנו מפנים לקלפים שאלות של "כן" ו"לא", נציג את השאלה לקלפים כך: "האם גלית מפתחת רגשות כלפי קובי?"


לפני שאתם ממשיכים הלאה... תעצרו כאן את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו לעצמכם מה הייתם עונים לקובי אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מארבעת קלפי החמש. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף חמישה מטות, לאחר מכן תחשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף חמישה מטבעות, אחר כך לפי חמישה גביעים ולבסוף לפי חמש חרבות. קחו את הזמן וכנסו לקישור "אינדקס קלפי הטארוט" ותקראו שוב את הפירושים. לאחר מכן, כתבו על דף מה הייתם עונים לקובי. אחר כך תחזרו למאמר והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו כאן. בהצלחה...

התשובות

הערה כללית לגבי המספר חמש:
קלפי החמש הם קלפי מסר המייצגים את הצורך של השואל להגיב ולפעול למרות המחיר שהוא עומד לשלם. בכל אחד מקלפי החמש נצטרך להבין כיצד השואל מתכוון להגיב ולנסות לעצור אותו, קצת לפני הפעולה שהוא עומד לבצע, כדי להראות לו את התמונה הגדולה ולשכנע אותו שניתן להגיב אחרת, לשנות טיפה את דרך הפעולה. אם נצליח, השואל יוכל להשיג את המטרה שלו.

הערה כללית לגבי השאלה של השואל:
מי שמכיר אותי יודע שאינני תומך נלהב של שאלות מסוג: "ריכולית" (שאלות בהן נבקש לדעת פרטים על גורם אחר ללא ידיעתו) ובוודאי שאינני מעודד שאלות פאסיביות, בהן השאלה מעמידה את השואל במקום שכביכול אינו משתתף אקטיבי המשפיע על התשובה.

בפורום טארוט שלנו היינו ממליצים לקובי לשאול: "האם אני פועל נכון כדי לקדם את הקשר עם גלית", מה שיותר מתאים. אבל למרות זאת, ב-77% מהמקרים נגלה שהתשובות שנקבל יהיו תשובות מסר בהן השואל לא באמת יוכל להישאר פסיבי, אלא יקבל מסר שיעזור לו להבין מה הוא צריך לעשות כדי לקדם את הקשר. אחת ממטרות התרגול היא להראות כיצד ניתן להוציא גם משאלה מסוג "פסיבי-ריכולי", מקריאה מהסוג ה"לא נכון", תשובה בונה ונכונה עבוד השואל. אז בואו נראה...

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חמישה מטות

נתחיל מכך שלקובי יש בעיה: הוא חושב שגלית "בכיס הקטן שלו". הוא חושב שהוא כבר זכה בה וזה רק עניין של עוד דייט, שניים והיא שלו. ובכן, הוא טועה. הקלף מראה שכדי להצליח עליו להיות מוכן למאבק ותנאי ראשון לניצחון הוא הבנה שיש כאן קושי. התנאי השני לניצחון הוא הבנה שצריך לפעול בצורה לא קונבנציונלית ולחפש, אם צריך, עזרה.

קובי מוכרח להבין שכדי לזכות בליבה של גלית הוא צריך לעשות את הדברים אחרת. קובי צריך לחקור ולגלות יותר מי זו גלית, לקחת אותה לדייטים מיוחדים, יוצאי דופן (לא מהסוג הבנאלי). הוא צריך להשקיע בקשר. לתת מעצמו מבחינת זמן, רגש ויוזמה. כך, בסופו של דבר אם הוא יאמץ את ההמלצות שלנו, גלית אכן תפתח כלפיו רגשות, אבל אם לא יעשה כך הוא פשוט יפספס אותה.

חמישה מטבעות

מצבו של קובי לא טוב. הוא כנראה שגה, עשה משהו לא נכון, התנהג ממש לא כראוי. הוא פישל, לכן גלית כבר לא ממש רוצה לשמוע ממנו והוא יודע את זה. או לחילופין: קובי היה קמצן רגשית, (נגזר מהקלף ארבעה מטבעות), הוא לא ראה את צרכיה הרגשיים של גלית והיא החליטה לוותר עליו.

ניתן להבין שהשגיאה של קובי נעשתה כתוצאה מלחץ, תחושת איום וקושי שחווה. אולם עכשיו זה לא משנה. אם הוא היה מגיע אלינו לפני שזה קרה, בדייט הראשון ושואל האם הקשר בינו לבין גלית יתפתח לזוגיות והיה מופיע הקלף חמישה מטבעות, היינו יכולים לעזור לו. אז היינו יכולים להגיד לו שהוא עומד לעשות טעות בגלל פחד ותחושת איום מוטעים. אז הוא יכול היה לתקן, אולם עכשיו הוא נכשל ועליו להשלים עם זה.

חמישה גביעים

אין ספק שהשאלה נשאלת ממקום של ייאוש. קובי מיואש. הוא רואה שחורות וחושב שאין סיכוי לקשר, אבל הוא טועה. אולי גלית לא מאוהבת בו בטירוף, אך היא בהחלט רוצה להמשיך לראות אותו. הכל בסדר.

הבעיה היא לא עכשיו, אלא שקובי עתיד ללכת בדרך לא נכונה. הוא פסימי, סגור, לא מתקשר טוב, קצר רוח ואם הוא ימשיך להתנהג כך - הוא באמת יאבד אותה. התפקיד שלנו, הקוראים, הוא לעזור לקובי להבין שהוא מתנהג לא נכון ולעזור לו לשנות את הגישה, להיות אופטימי יותר, להיפתח, לתקשר נכון יותר וכך לבסוף יוכל להצליח.

חמש חרבות

הקלף חמש חרבות מראה שקובי יושב על הגדר. הקלף אכן מתאר את מה שקובי אמר: הוא מתאר את קובי כמי שמפחד להתאהב שוב ולהיפגע. אולם זהו בדיוק מה שהקלף רוצה למנוע. הקלף אומר שאסור לקובי לשבת על הגדר, מכיוון שמה שנחוץ כאן זה להיות טוטאליים, לא לפחד ולקפוץ למים. קובי לא יודע מה לעשות: מצד אחד הוא מפחד להיפגע ומצד שני הוא מרגיש שהוא לא רוצה לפספס הזדמנות, אבל בפועל, בכך שהוא לא עושה דבר, הוא מאבד אותה.

הקלף לא מבטיח שהכל יסתדר ויכול להיות שהוא יפגע. אבל בפועל אין לו ברירה. החלופה, לשבת על הגדר, לא תוביל אותו לשום מקום ועליו להבין שאלו הם החיים: לפעמים גם מתאכזבים, אך כשמצליחים ומוצאים את האהבה הנכונה, זה מפצה על הכל ועליו להבין שבכך שאינו מנסה, הוא מונע מעצמו למצוא את האהבה אותה הוא מחפש.

בשבוע הבא, נתרגל את מספרי השש ונגלה כיצד הם מצליחים באופן פלאי לתקן את כל מה שהחמש קלקל. אבל עם ההפתעה הנעימה שלהם הם מביאים גם אזהרה חשובה. את מי שרוצה להיות יותר מוכן לשיעור הבא, אני מזמין להיכנס לאתר שלי ולקרוא על ארבעת קלפי השש קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully