וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה לא תצביע היום על שכר הלימוד

פנחס וולף ונעמה טלמור

20.7.2008 / 14:30

רה"מ אמר בישיבת הממשלה הדנה בדו"ח שוחט, כי נדרשת רפורמה בחינוך האקדמי ובדפוסי המימון של האוניברסיטאות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: ענת ברק)

הממשלה תדון היום (ראשון) לראשונה בדו"ח ועדת שוחט לבחינת מערכת ההשכלה הגבוהה, אך ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע, כי לא תתקיים הצבעה בנושא. בהתייחסו לדיון אמר ראש הממשלה כי "אין ספק שנדרשת רפורמה בחינוך האקדמי ובדפוסי המימון של המערכת הזו, לא רק בעניין שכר הלימוד אלא גם בדרך בה המוסדות יתנהלו ומה יהיו סדרי העדיפויות שלהם".

אולמרט הוסיף כי "המוסדות צריכים התייעלות תוך התחשבות בעובדה שהם מחנכים סטודנטים – העתיד של מדינת ישראל. אנחנו נצטרך להחליט על השתתפות בשכר הלימוד ותגמול של החוקרים, כדי שהמערכת תתפקד בצורה הטובה ביותר".

מול משרד ראש הממשלה מפגינים עשרות סטודנטים,במחאה על הדיון בממשלה, בדבר העלאת שכר הלימוד. הסטודנטים מניפים שלטים בגנות הממשלה והאוצר.

בדיון משתתפים גם יו"ר ועד ראשי האוניברסטאות, פרופ' מנחם מגידור, חברי ועדת שוחט וגם נציגי הסטודנטים, יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב, גיל גולדנברג ויו"ר ארגון הסטודנטים נתנאל איזק. בקשת הסטודנטים להשתתף בישיבה נדחתה תחילה, אך ראש ההמשלה אהוד אולמרט נעתר להפצרות שרת החינוך יולי תמיר, והזמין את נציג הסטודנטים.

"על קופת האוצר לממן"

בפגישת חירום של הנהגת הסטודנטים הארצית שהתקיימה שלשום, הציעה תמיר הצעת פשרה, במטרה למנוע מהסטודנטים לממש את איומם, לחדש את המאבק נגד העלאת שכר הלימוד כבר מחר. על פי ההצעה, שכר הלימוד יוקפא בשלוש השנים הקרובות, ו-1.8 מיליארד שקלים יוחזרו לתקציבי מערכת ההשכלה הגבוהה תוך חמש שנים. התקציבים שיועברו, יחולקו בהתאם להמלצות צוות מוסכם שיכלול את נציג הועדה לתכנון ולתקצוב של האוניברסיטאות (הות"ת), נציג משרד ראש הממשלה ונציג משרד האוצר.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) קראה לשרי הממשלה לקבל את הצעת שרת החינוך יולי תמיר ולהקפיא את העלאת שכר הלימוד לסטודנטים למשך שלוש שנים. לדבריה, "על קופת האוצר לממן את הכנסות המוסדות להשכלה גבוהה במקום שהסטודנטים ישלמו שכר לימוד גבוה ב-70%". משרד האוצר מתנגד להצעת תמיר לפיה שכר הלימוד יוקפא בשלוש השנים הקרובות, ו-1.8 מיליארד שקלים יוחזרו לתקציבי המערכת תוך חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully