וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של מיליוני יורו בסיטיקון צפוי לגרור את גזית גלוב להפסדים

יעל פולק

20.7.2008 / 12:45

חברת הנדל"ן הפינית שבשליטת גזית גלוב רשמה הפסד נקי של 56.6 מיליון יורו ברבעון, שצפוי לפגוע בתוצאות של החברה האם

חברת סיטיקון הפינית, שבשליטת גזית גלוב (0.27%, 2943.0)הנמצאת בבעלות חיים כצמן ודורי סגל, מסיימת את הרבעון השני של 2008 עם עלייה של כ-23% בהכנסות, שהסתכמו ב-44.2 מיליון יורו, לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, ההפסד הנקי הסתכם ב-56.6 מיליון יורו לעומת רווח של 134.6 מיליון יורו ברבעון המקביל. הסיבה לכך היא בין היתר ירידה בשווי ההוגן של נכסי החברה, שקטן ברבעון הנוכחי בכ-84.7 מיליון יורו ל-2.1 מיליארד יורו. ירידה זו צפויה להוביל את החברה האם, גזית גלוב, להפסדים ברבעון השני של 2008.

שיעור התפוסה בנכסי החברה במהלך הרבעון עמד על 95.7%. דמי השכירות שנבעו מהנכסים בנוסף לדמי ניהול הנכסים, בניכוי הוצאות תפעול שמיוחסות לנכסים עצמם (N.O.I), הסתכמו ברבעון ב-30.5 מיליון יורו, גידול של 18% לעומת הרבעון המקביל.

סיטיקון הינה חברת השקעות נדל"ן המתמחה בהפעלה, ניהול והשכרה של מרכזי קנייה וחנויות גדולות לשימושים קמעונים. החברה פועלת בפינלנד, שוודיה ובמדינות הבלטיות אשר השתייכו בעבר לברית המועצות.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה גזית גלוב עם רווח נקי של כ-87 מיליון שקל, ירידה של כ-79% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הסיבות העיקריות להתכווצות הרווח הנקי הן ירידה בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה בהיקף של כ-2 מיליון שקל, לעומת עליית ערך של כ-533 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2007. זאת, בנוסף לרווחים חד-פעמיים בהיקף של כ-190 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון הראשון של 2007, בגין מכירת מניות של קרן ריט מילס (הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים) במסגרת ניסיון השתלטות עוינת עליה - אשר לא צלח בסופו של דבר.

פטרי אולקינרה, מנכ"ל סיטיקון מסר כי "סיטיקון מתרכזת בהשבחת מרכזי הקניות שבבעלותה על ידי פעילויות שיפור ופיתוח מחדש. המטרה של פעילות החברה היא להגדיל את שכר הדירה ותזרימי המזומנים מנכסיה ולהמשיך לשמור על היתרון התחרותי של מרכזי הקניות שבבעלותה. ב-2008 סיטיקון מצפה כי בהשוואה לשנה קודמת יחול שיפור בתוצאות פעילותה, בניכוי שינויים בשווי הוגן. הערכה זו מבוססת על הרחבה ופיתוח מחדש של פרויקטים, גידול בתיק הנכסים והמשך שיפורים במרכזי הקניות שבבעלותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully