וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת השבויים תאיץ המו"מ על שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.7.2008 / 9:34

יועצו של הניה הכחיש כי חמאס ידרוש מחיר גבוה יותר עבור שחרור החייל החטוף, בעקבות העסקה. "השמות ברשימה מספיקים"

למרות התבטאויות בכירים בחמאס לאחר ביצוע עסקת החליפין בין ישראל לחיזבאללה, לפיהם עשוי הארגון לדרוש מחיר גבוה יותר עבור שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, בראיון לעיתון סעודי המתפרסם היום (ראשון) אמר אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, כי העסקה עם חיזבאללה דווקא תאיץ את המגעים לשחרור שליט.

"גיבוש עסקת חליפין בין ישראל לחיזבאללה תסייע בזירוז המגעים לגיבוש עסקת שליט בין חמאס לישראל", אמר. לדבריו, נושא האסירים הפלסטינים הוא הנושא הסבוך ביותר וזאת משום שחמאס דורש מישראל לשחרר 350 אסירים בשלב הראשון של העסקה. בנוסף הכחיש כי לאור הצלחת חיזבאללה בעסקה עם ישראל, בכוונת ארגונו לבקש מישראל לשחרר נוספים. "השמות ברשימה מספיקים. הכדור כעת במגרש הישראלי".

יוסוף התייחס גם לדיווחים מהימים האחרונים לפיהם חמאס מחפש אחר מתווך חדש לעסקת שליט במקום מצרים, ואמר: "הנושא אולי מחייב את מצרים להשקיע מאמצים גדולים במטרה להשלים את העסקה, אולם הקיפאון שנגרם במגעים נוצר משום שישראל לא עמדה בהסכם הרגיעה".

אתמול (שבת) אמר ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה כי "לא נוותר על אף אסיר תמורת שחרורו של גלעד שליט". הניה, שנשא דברים בטקס של האוניברסיטה האיסלמית בעזה, הוסיף כי "שליט ימשיך לשמש כקלף מיקוח בידינו ויביא בסופו של דבר לשחרורם של אסירים רבים, בהם אסירים עם דם על הידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully