וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון בארץ: יבקר הבנייה במזרח י-ם

19.7.2008 / 23:08

בראון יהיה ראש הממשלה הבריטי הראשון שינאם בפני הכנסת. הוא צפוי לדון בתוכנית הגרעין האירני ולהשיק תוכנית סיוע לפלסטינים

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, נחת הערב (שבת) בישראל לביקור בן יומיים. בכירים בריטים אמרו כי במהלך הביקור הרשמי שלו כראש ממשלה באזור, ידון בראון בדרכים לקידום תהליך השלום ואף יהיה ראש הממשלה הבריטי הראשון שינאם בפני הכנסת. כמו כן, ישיק בראון תוכנית סיוע חדשה לפלסטינים, במסגרתה יוענק סיוע כלכלי לרשות בסך 60 מיליון דולר.

מחר צפוי בראון לדון עם ראש הממשלה אהוד אולמרט על המו"מ עם הרשות הפלסטינית ועם סוריה. כמו כן, בראון צפוי להביע את מורת רוחו על אישור בניית יחידות דיור במזרח ירושלים. מקורות בבריטניה הוסיפי כי השניים ידונו גם בגרעין האירני ובדרכי ההתמודדות עמו, וכן בסוגיית כתבי האישום שמוגשים נגד בכירים ישראלים בבריטניה בטענה לביצוע פשעי מלחמה בשטחים.

לאחר מכן ייפגש בראון עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וישתתף בכנס ישראלי-בריטי לעסקים. דובר ראש ממשלת בריטניה אמר כי "בראון ידון בדרכים לקידום תהליך השלום עם המנהיגים, ויתמקד בסיוע כלכלי אזורי". לפני שיישא נאום בכנסת ביום שני, יניח בראון זר ביד ושם, ויבקר בכנסיית המולד.

בחודש מאי האחרון, ערכה ארצות הברית כנס השקעות בבית לחם, בו משקיעים פרטיים הבטיחו להשקיע 1.4 מיליארד דולר בעסקים פלסטינים כדי להתניע את הכלכלה בשטחים. בראון הפך את הצמיחה הכלכלית לנקודת מפתח במדיניות שלו כלפי האזור, בטענה כי המצב הביטחוני והפוליטי ברשות רק ישתפר אם תהיה כלכלה פלסטינית חזקה ובת קיימא.

בראון, שנבחר לאחר שטוני בלייר סיים את תפקידו בחודש יוני בשנה שעברה, צנח בסקרים בבריטניה בחודשים האחרונים, בעקבות הזינוק במחירי הדלק. מפלגת הלייבור בראשה הוא עומד, מפגרת בכ-20 אחוזים מאחורי המפלגה השמרנית בסקרי דעת הקהל האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully