וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: פריצת דרך במגעים בין המפלגות

19.7.2008 / 22:25

הצעה שהעלה נשיא דרום אפריקה הובילה לפריצת דרך במגעים שתי המפלגות היריבות במדינה. ייתכן וייחתם מסמך הבנות כבר ביום שני

מפלגת האופוזיציה בזימבבואה צפויה לחתום על הסכם מקדים למשא ומתן מהותי עם מפלגת השלטון כבר ביום שני הקרוב. בכירים באופוזיציה אמרו כי בשיחות עם מפלגת השלטון של הנשיא רוברט מוגבה, ינסו הצדדים לפתור את המשבר הפוליטי שהוביל למשבר כלכלי חריף במדינה.

פריצת הדרך המסתמנת הגיעה לאחר שנשיא דרום אפריקה, תאבו מבקי, הציע להקים צוות שיורכב מנציגי ארגון מדינות אפריקה, קהילת המדינות המתפתחות בדרום אפריקה והאו"ם. בהצהרה שפורסמה נכתב כי עם צוות זה, מקווה מבקי לקשר בין שתי המפלגות היריבות בזימבבואה.

התנועה לשינוי דמוקרטי, מפלגת האופוזיציה, סירבה להכיר בניצחונו המוחץ של מוגבה בהצבעה ב-27 ביוני, שנערכה לאחר שמועמד האופוזיציה, מורגן צ'נגראי, משך את מועמדותו. תוצאות הבחירות ציננו את התקווה לעצור את הקריסה הכלכלית במדינה, שההוביה את הבנק המרכזי להדפיס שטר של 100 מיליארד דולר זימבבואי, המספיק כיום לקניית שתי כיכרות לחם בלבד, בקרב נואש נגד ההיפר-אינפלציה.

במכתב פומבי לתומכיו, כתב צ'נגראי כי הוא רואה בהקמת הצוות החדש צעד חיובי. "אנו מקדמים בברכה את הצוות האפריקאי שיעבוד בשיתוף פעולה עם מבקי לפיתרון מוסכם בין המפלגות בזימבבואה, ויפתור את המשבר במדינה", כתב. בכירים באופוזיציה אמרו כי צ'נגראי ציין שהוא מוכן לחתום על טיוטה של מסמך הבנות, כדי לסייע במגעים, כבר בימים הקרובים. על מסמך הבנות קודם, בו הותוו קווים מנחים, סייע צ'נגראי לחתום עד יום חמישי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully