וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב עשויה לתקוף באירן אחרי נובמבר"

יהושע בריינר

20.7.2008 / 3:46

גורם ישראלי בכיר העריך שאם השיחות עם טהרן יסתיימו ללא תוצאות, ישקול בוש תקיפה באירן. הרמטכ”ל אשכנזי יצא לביקור בארה”ב

גורמים בכירים בירושלים אמרו היום (ראשון), כי אין לפרש את החלטת ארצות הברית להשתתף במגעים עם טהרן כוויתור של וושינגטון על הדרישה שאירן תפסיק את העשרת האורניום, או על אפשרות הפעולה הצבאית נגדה. כך דווח בקול ישראל.

גורם ישראלי בכיר אמר כי המהלך האמריקאי יכול דווקא להחיש מהלך צבאי נגד אירן, משום שאם השיחות יסתיימו בלי תוצאות ואירן תמשיך להעשיר אורניום, יוכל הנשיא האמריקאי ג'ורג' בוש לומר כי מיצה את כל האפשרויות הדיפלומטיות, וכי אין מנוס משימוש בכוח. הגורם העריך כי בוש יעדיף לפעול בין מועד הבחירות בנובמבר לבין חילופי הנשיאים בינואר.

משרד החוץ האמריקאי הציב אתמול אולטימטום לאירן ודרש ממנה להודיע על הקפאת תוכנית הגרעינית בתוך שבועיים, "או שתתמודד עם עימות ובידוד עולמי". קודם לכן, מסר האחראי על תוכנית הגרעין האירנית, סעיד ג'לילי, כי אין בכוונת טהרן לדון בהפסקת העשרת האורניום בשטחה.

בינתיים: אשכנזי בדרך לארה"ב

בתוך כך, אתמול בלילה יצא הרמטכ"ל גבי אשכנזי לביקור רשמי בן שבוע בארצות הברית. במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם סגן נשיא ארה"ב דיק צ'ייני, עם ראש המטות המשולבים האדמירל מייקל מולאן ועם היועץ לביטחון לאומי, סטיבן האדלי. אשכנזי צפוי לדון עם הבכירים האמריקאים על תוכנית הגרעין האירנית, ועל הדרכים להביא להסרת האיום הגרעיני האירני.

אשכנזי הוזמן לביקור על ידי עמיתו האמריקאי, מייקל מולאן, עמו נפגש לאחרונה בישראל. לפני כחודש הגיע מאלן לביקור בזק בישראל ודן עם אשכנזי על תוכנית הגרעין האירנית. לאשכנזי יתלוו בביקור ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון, תא"ל יוסי היימן, ומפקד גדוד שריון, סא"ל ניר בן דוד. בצה"ל ביקשו להדגיש כי מדובר בביקור שנקבע מראש ונדחה מספר פעמים.

בנוסף, אשכנזי צפוי להיפגש עם ראשי ועדות בקונגרס האמריקאי ועם ראשי הקהילה היהודית. אשכנזי גם צפוי לבקר בבסיס הנחתים בקוונטיקו שבוירג'יניה, שם למד בתחילת דרכו כמפקד. זהו ביקורו הרשמי השלישי של אשכנזי מחוץ לישראל. בעבר יצא אשכנזי לבלגיה, שם נכח בכנס של נאט"ו וכן יצא לביקור במחנות השמדה בפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully