וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל המומה מהמחיר ששילמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.7.2008 / 12:47

סגנו של נסראללה נעים קסאם התגאה בתוצאות עיסקת השבויים, ולא שלל חטיפות נוספות. לדבריו, ארגונו פתח את הדרך בעבור חמאס לדרוש מחיר גבוה בעבור גלעד שליט

סגנו של נסראללה לא פוסל על הסף חטיפת חיילים נוספים. בראיון לעיתון "אל-ערב" הקטארי אמר השייח' נעים קסאם: "לא אדבר על נושא זה משום שזה קשור לפעילות צבאית במאבק עם ישראל ולשאלה אם עימות כזה ידרוש פעולה מסוג כזה. אלו הם פרטים שיוודעו בעתיד. אין ברשותנו יותר תיק ששמו 'תיק האסירים' אולם אין לדעת מה יהיו ההתפתחויות בעתיד".

סגן מזכ"ל חיזבאללה התייחס למשא ומתן עם ישראל על עיסקת השבויים והתגאה במחיר הנמוך שארגונו שילם. "המשא ומתן לעסקת החליפין בין חיזבאללה לישראל היה סבוך וארוך, והוא נמשך מאז מלחמת לבנון השנייה ועד עכשיו, דהיינו חלפו שנתיים לפני שהשגנו תוצאה זו. מה שגרם לעיכוב בגיבוש עיסקה הוא התעקשותו של חיזבאללה לקבל את המחיר הגבוה והטוב ביותר. לו המחיר שהיינו מבקשים היה נמוך יותר – העסקה הייתה יכולה להתבצע מוקדם יותר"

"אם ברצונכם להבין אם המחיר היה גבוה לישראל או לא, עליכם לשמוע את הצהרותיהם של הבכירים הישראליים והתקשורת הישראלית. הם המומים ומתוסכלים משום שהם סבורים שהם שילמו מחיר גבוה מכפי שסברו שישלמו. בכך למעשה פתחנו את הדרך בפני הפלסטינים לדרוש מחיר גבוה תמורת החייל השבוי אצל חמאס (גלעד שליט – נ.י)".

בדבריו על אפשרות שארגונו יחטוף חיילים אמר: "אנו במצב של מלחמה עם ישראל. ישראל היא זו שתוקפת וכובשת את אדמתנו. חוות שבעא, גבעות כפר שובא וכפר רג'ר עדיין בידיה. היא גם ממשיכה לחדור לשמי לבנון ובכך היא מהווה איום אמיתי. על כן, אין שום סיבה לכך שניתן רמז מרגיע לישראל". לדבריו, תיק האסירים אמנם נסגר אולם אין לדעת כיצד יפעל ארגונו בהגנה על המולדת ובמאבק נגד האיומים. "אלו פרטים שיהיו קשורים להחלטה פוליטית", הבהיר.

קאסם נשאל גם על פעולת הנקם על חיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה. "פעולת הנקמה על חיסולו של מורנייה אינה קשורה לעסקת החליפין. זוהי סוגייה שקיימת בפני עצמה. אנו מחויבים למה שהתחייבנו אליו. העניינים, עם זאת, קשורים לנסיבות אובייקטיביות אולם לא ניכנס לפרטים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully