וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ תמיר: סטודנטים ישתתפו בישיבת הממשלה

נעמה טלמור

18.7.2008 / 17:29

נציג הסטודנט ישתתף בדיון על יישום דו"ח שוחט ביום ראשון. הסטודנטים דורשים הקפאת שכר הלימוד והשבת 1.8 מיליארד שקל למערכת

נציגי הממשלה קיבלו את בקשת אגודת הסטודנטים להשתתף בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, ולייצג את עמדת הסטודנטים בדיון על יישום דו"ח ועדת שוחט. הבקשה נדחתה תחילה, אך ראש ההמשלה אהוד אולמרט נעתר היום להפצרות שרת החינוך יולי תמיר להזמין את נציג הסטודנטים.

בפגישת חירום של הנהגת הסטודנטים הארצית שהתקיימה היום, הציעה שרת החינוך לנציגי הסטודנטים הצעת פשרה, במטרה למנוע את מימוש איום הנהגת הסטודנטים לחדש את מאבקה נגד העלאת שכר הלימוד ביום ראשון הקרוב.

לפי ההצעה, שכר הלימוד יוקפא בשלוש השנים הבאות ו-1.8 מיליארד שקלים יוחזרו לתקציבי מערכת ההשכלה הגבוהה בחמש השנים הקרובות. תקציבים אלו יחולקו בהתאם להמלצות צוות מוסכם שיכלול את נציג הועדה לתכנון ולתקצוב של האוניברסיטאות (הות"ת), נציג משרד ראש הממשלה ונציג משרד האוצר.

בישיבה, שהתכנסה בשל "סירובו העיקש של משרד האוצר לעמוד בהסכמים עליהם חתם", קראו הסטודנטים לממשלה לקבל את הצעת הפשרה של תמיר "כצעד ראשון אך לא מספק למען עתיד ההכלה הגבוהה".

"ראש הממשלה ושריה מזלזלים בהסכם עליו חתמו בעצמם רק לפני שנה", אמר היום יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב גיל גולדנברג. "אני סבור כי דרושה מנהיגות מסוג אחר במדינת ישראל, כזאת שמכבדת הסכמים. במידה ומסקנות ועדת שוחט יעלו לשולחן הממשלה, וכמובן אם תתקבלנה החלטות בנושא – נדע להציג מנהיגות מסוג אחר, כזו המקיימת את הבטחותיה ואני מבטיח – דו"ח שוחט לא ייושם בכל מחיר".

"אסור להרשות פגיעה נוספת בציבור הסטודנטים, ובטח אי כיבוד הסכמים, עליהם חתומה ממשלת ישראל", אמר נתנאל איזק, יו"ר ארגון הסטודנטים הארצי."אנו נפעל ככל יכולתנו על מנת למנוע את הניסיון להחריף את הפגיעה המתמשכת בציבור הסטודנטים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully