וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות באירן: השיחות עם ארה"ב עשויות להועיל

18.7.2008 / 11:00

לדברי שר החוץ האירני, "המו"מ החדש חיובי והתהליך עצמו טוב. אני מקווה שהטוב הזה יתבטא גם בתוכן". לראשונה ארה"ב תקח חלק בשיחות

שר החוץ האירני מנושהר מותאקי אמר היום (שישי) על השיחות שיחלו מחר בדבר תכנית הגרעין כי הנם צעד חיובי, ומסמנות התפחויות טובות שצפויות להגיע. "המו"מ החדש חיובי והתהליך עצמו טוב. אני מקווה שהטוב הזה יתבטא גם בתוכן השיחות. אנו מקווים שאם התהליך ימשך כך הוא יניב תוצאות טובות".

מנהל המו"מ על תכנית הגרעין של אירן סעיד ג'לילי הביע תקווה כי "השיחות יהיו טובות ובונות", כשעזב את טהרן היום לפגישה בג'נבה עם מעצמות העולם, בדבר תכנית הגרעין האירנית.

התקשורת האירנית אמרה כי ג'לילי נשאל אודות נוכחות דיפלומט אמריקאי בכיר בשיחות ביום שבת, ואמר, כי "אם הם יכנסו לשיחות עם גישה בונה וימנעו מטעויות עבר, השיחות יכולות להיות מועילות. מה שחשוב מבחינתנו, הוא עם איזו גישה מגיע הצד השני, ולא מי יושב בצד השני".

ארצות הברית הודיעה ביום רביעי שהיא שולחת נציג לשיחות בג'נבה, בכדי להניע את השיחות עלהגרעין האירני שעד כה לא התקדמו רבות. הדיפלומט האמריקאי הבכיר וויליאם ברנס יצטרף לממונה על קשרי החוץ של האיחוד האירופי חוויאר סולנה, ובכירים נוספים מבריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully