וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילק: יש שוליים צרים בקרב הציבור הערבי המפתחים טרור קשה

24.10.2001 / 11:03

המפכ"ל לשעבר מעיד בועדת אור; טען כי רוב הציבור הערבי נאמן למדינה; חשף את יחסיו עם השר לשעבר, שלמה בן עמי ואמר: "הוא כיהן כשר בעל שני כובעים"; עדותו תמשך גם מחר

מפכ"ל המשטרה לשעבר, יהודה וילק, המעיד כעת בבית המשפט העליון במסגרת ועדת אור לבדיקת אירועי אוקטובר אשתקד, הגדיר את הציבור הערבי כ"שוחר שלום, שקט שמשמש כאזרח נאמן למדינה". עם זאת ציין וילק כי בקרב הציבור ישנם שוליים צרים שמפתחים טרור קשה נגד המדינה ואזרחיה.

וילק טען כי בפגישה שקיים עם ראש הממשלה הוא התריע יחד עם השב"כ מפני המיעוט הזה "שמתחיל בהריסת בית ועובר לטרור". הוא טען כי ראש הממשלה, "בניגוד לדעתנו ודעת השב"כ קיבל את המלצת השר לביטחון פנים וחלק גדול מההמלצות שלנו לטיפול בתנועה האיסלמית לא התקבל".

המפכ"ל לשעבר תיאר בפני חבר השופטים מקרה בו ארבעה ערבים ישראלים שנתפסו, תכננו לפוצץ אוטובוס בדרכם לירושלים."אם המטען הזה היה מתפוצץ, היה לנו פיגוע בסדר גודל של עשרות הרוגים". לדבריו כל כיווני החקירה הובילו לתנועה האיסלאמית. "הרוצחים הגיעו מהמעטפת של התנועה האיסלאמית. הם לא היו חברים בתנועה ולא נשאו תעודת חבר", סיפר וילק.

רנ"צ וילק בחר דווקא לפתוח את עדותו בתיאור מערכת היחסים בינו לבין שר הפנים לשעבר, שלמה בן עמי. וילק טען שבן עמי כיהן כ"שר בעל שני כובעים", שלא תפקד במשרה מלאה כשר לביטחון פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully