וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איש עסקים מואשם בהרג 32 ביזונים

18.7.2008 / 8:00

המשטרה, שסברה תחילה כי ציד בלתי חוקי עמד מאחורי הטבח בעדר הביזונים בקולורדו, הופתעה לגלות שהרקע למעשה הוא סכסוך בין שכנים

בכיר בחברת תוכנה אמריקאית יעמוד לדין בגין התעללות בבעלי חיים, לאחר שלטענת התביעה הוא הרג לא פחות מ-32 ביזונים בסמוך לחווה הררית בקולורדו, כ-136 קילומטר מדרום מערב לדנוור. מכתב התביעה עולה, כי הפשע נעשה בעקבות סכסוך עם חוואי שכן.

ג'פרי סקוט האון, בן 44 שמכהן במשרה בכירה בחברת תוכנה שממוקמת בסיאטל, יואשם גם בגניבה ובגרימת נזק. התביעה טוענת שהוא הרג את הביזונים לאחר שנכשל ביישוב סכסוך עם שכן, שעדר הביזונים שלו רמס לדעתו של האון גדרות וגרם נזק לשטח שלו. על פי כתב התביעה, האון ירה בעצמו בשני ביזונים ושכר ציידים שיירו בשאר.

האישומים הוגשו לבית המשפט, לאחר שבמרץ האחרון התגלו גוויותיהם של 32 ביזונים, מהן שבע נקבות שהיו בהריון. המשטרה סברה תחילה כי מדובר בציד בלתי חוקי.

הביזון האמריקאי הוא היונק הגדול ביותר באמריקה הצפונית. מדובר בבהמה דמויית שור גדול. בקולורדו חיים כיום כ-14,000 ביזונים. הביזונים, שהיו מקודשים במסורת האינדיאנית וסמל למערב האמריקאי, מנו בעבר מיליוני פרטים. ואולם במהלך המאה ה-19 הם ניצודו וכמעט הובאו להכחדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully